Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp fra vag-com ekspertisen her inne.

Har kjøpt og montert 2 brukte ACC sensorer på ebay og fjernet komponent beskyttelse samt kalibrert ACC hos audi verksted.

Forskjellen på de originale sensorene som bilen kom med er delenummeret:

 

De originale nummerene: 4G0907541 OG 4G0907561

 

Sensorer jeg fikk tak i fra Ebay er fysisk identisk og passet rett på alt av fester/kontakter osv.

Men har delenummer: 4G0907561B OG 4G0907561B

 

Etter hva jeg har funnet ut er de sensorene jeg fikk tak i til facelift audi a6/a7 og må antagelig kodes noe annerledes.

Det som ble prøvd var å legge inn de originale kodene bilen kom med, men får da opp feilkode på hiddenenhet ugyldig.

De er kun prøvd å kodes hos merkeverksted så tenker at man da har flere muligheter/smutthull med VAG COM.

 

Grunnnen til at begge radarer ble byttet er at de operer som master/slave og skal man først bytte delenr er det større sannsynlighet for at det går bedre med 2 "like" nummere. Den ene originale sensorene var defekt å de jeg fant på ebay var bare 1-2 år gamle og den ene var ubrukt.

 

Spm:

 

Kan man legge inn koder fra facelift A7 tilsvarende spec på min A7 som er fra 2012?

 

Bør vel absolutt være mulig å få dette til og fungere? De etter installerer tross alt ACC på biler som ikke har det fra fabrikk.

 

Feilmelding på ACC not available

 

BILEN DET GJELDER ER EN AUDI A7 2012 245HK, ACC, LANE ASSIST, HENGERFESTE, LUFTFJÆRING OG PRES SENSE PLUS.

 

NOEN EKSPERTER SOM KAN HJELPE OG KODE MOT VEDERLAG?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde være større muligheter for å få dette oppe å gå med vagcom. Men acc radar skal jo kommunisere mot div andre moduler i bilen også. Mulig det er sw problemer mot di sndre enhetene radarer skal kommunisere mot

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:) Såvidt jeg har skjønt så er selve modulene/styre enhetene i acc systemet sensorene sjøl.

Har ikke fått meg vag-com enda. Men har lest at man kan kode sensorene så har ett lite håp om å få det opp og gå:) Noen som kan si noe mer evt vært borte i dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette ettermontering av ACC eller har du byttet sensorer pga kollisjon eller lignende?

 

Jeg ettermonterte ACC på min tidligere allroad for noen år tilbake og en må kode om en rekke andre moduler når en ettermonterer (motor, rattmodul, gateway, instrument, MMI).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette ettermontering av ACC eller har du byttet sensorer pga kollisjon eller lignende?

 

Jeg ettermonterte ACC på min tidligere allroad for noen år tilbake og en må kode om en rekke andre moduler når en ettermonterer (motor, rattmodul, gateway, instrument, MMI).

 

Bil er originalt levert med ACC bare ikke samme delenummer som på de nye radarene. En ny original radar koster ca 23000 pluss montering, så derfor tok jeg en sjans og snappet opp 2 stk så å si ubrukte radarer fra en A6 facelift på eBay til 8000kr. De er fysisk identiske og passer på kontakt.

Da er det kanskje håp om å få det til å virke eller er det bare å bestille riktig ny acc med en gang??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha prøvd å finne riktig koding på de og brukt VCDS først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha prøvd å finne riktig koding på de og brukt VCDS først.

 

Takk for svar hvis noen har en facelift A7/A6 med acc kom gjerne med koding bilen deres har? Må vel kanskje ha tilsvarende utstyr som meg:

 

acc, lane assist, hengerfeste, luftfjæring, kamera foran/bak og adaptive xenon plus lys. Gjør ikke noe om den ikke har alt, takknemlig for ett bilde fra vcds med tall på acc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2015 a6 fl med acc men ikke luft fjæring eller hengerfeste. Kan se en dag på kodingen

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2015 a6 fl med acc men ikke luft fjæring eller hengerfeste. Kan se en dag på kodingen

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

 

Høres bra ut:) Etter nøyere studering ser det ut som acc sensorer kommuniserer med hverandre og så videre til Modul J533. Så må kanskje ha kodingenpå J533 også dersom du kan klare det? Så lenge de nye radarene er samme motstand som de gamle skal dette la seg gjøre med riktig koding tror jeg.

 

Fant en fullstendig oversikt av canbus og flexrey systemet til A7:

 

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiArOzZquvZAhWBHCwKHRnXCXwQFgg_MAc&url=https%3A%2F%2Fwww.audiworld.com%2Fforums%2Fattachments%2Fa6-c7-platform-discussion-194%2F31589d1367461157-2012-audi-a6-self-study-program-guide-2012-a7-board-power-supply-networking.pdf&usg=AOvVaw0JMutp4YdyA96mxFnxZ19C

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med diagnose utstyr som kan hjelpe meg å få disse acc sensorene kompatibel med bilen?

Har ikke sett noe på det siden bilen var hos Audi.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.