Regreim -10 VW Passat b6 170hk tdi

Anbefalte innlegg

Er det virkelig sant at det ikke er regreim bytte før enn 210 000km på denne motoren og ingen år? : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker den før får du alikevel ikke dekket det på garanti så bytt når du føler det er på tide.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge servicene er tatt gjør du det, jo. Møller står for garantien på den kilometerstanden så lenge servicene er overholdt. Bytta selv første gang på 150.000km, stemmer at 16v motorene har 210.000km intervall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går garantien utpå at den dekker registerhavari før 210.000 (med å følge service) eller er det en inspeksjon på service i tillegg med forbehold å bytte før 210.000km?

 

Ser ingen grunn til å bytte på 150.000 hvis garanti gjelder til 210.000 såsant man bare må ha en service :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja ikke noe eg hadde satset pengene mine på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det skriftlig fra verksted at de garanterer regreim i mitt tilfelle 150’. Imidlertid forutsetter dette dyre «inspeksjonsservice» hvor ett av sjekkpunktene på lista er regreim. Siden jeg kun tar væskeservice på merkeverkstedet, betaler jeg heller 150 spenn ekstra for å få verkstedet til å sjekke regreim (om de gjør det eller ikke er jeg ikke så opptatt av, men da står det ihvertfall på kvitteringen dersom noe skulle skje)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, syntes det hørtes veldig lenge ut. Men heldigvis har bilen komplett servicehefte fra merkeverksted :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge servicene er tatt gjør du det, jo. Møller står for garantien på den kilometerstanden så lenge servicene er overholdt. Bytta selv første gang på 150.000km, stemmer at 16v motorene har 210.000km intervall.

 

Hvor står det?

Trodde vi var først ute med registerreimgaranti(i år).

 

https://kristiansand.audi.no/verkstedtjenester/registerreimgaranti/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor står det?

Trodde vi var først ute med registerreimgaranti(i år).

 

https://kristiansand.audi.no/verkstedtjenester/registerreimgaranti/

 

Tommel opp!

Men et spm. vdr. denne setningen, "7. Eventuelle anbefalinger fra Gumpens Auto Øst, om skift eller reparasjoner tilknyttet registerreimen må følges."

Hvis intervall er 210' men det blir notert på ordre at det er slitasje på reim ved 150' service, og den anbefales skiftes, hvordan stiller det seg da, ift. at det er 60' igjen til den "skal" skiftes. At garantien ikke vil gjelde hvis kunde ikke vil skifte forstår jeg, men blir det noen "goodwill" i slike tilfeller, eller faller hele kostnaden på kunde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommel opp!

Men et spm. vdr. denne setningen, "7. Eventuelle anbefalinger fra Gumpens Auto Øst, om skift eller reparasjoner tilknyttet registerreimen må følges."

Hvis intervall er 210' men det blir notert på ordre at det er slitasje på reim ved 150' service, og den anbefales skiftes, hvordan stiller det seg da, ift. at det er 60' igjen til den "skal" skiftes. At garantien ikke vil gjelde hvis kunde ikke vil skifte forstår jeg, men blir det noen "goodwill" i slike tilfeller, eller faller hele kostnaden på kunde?

 

Skulle et slikt tilfelle dukke opp så vil det nok bli diskutert. Er flere ting som vil spille inn ved en eventuell goodwillsak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.