Anbefalte innlegg

Hei, en nær venn av meg skal bytte skiver og klosser bak på en Golf GTE 2015 modell med elektronisk håndbrekk.

Lovte å høre om det er noen i drammensområdet som har mulighet til å programmere kaliperne i service-modus, for å senere sette de tilbake i normaltilstand. Jeg vet man får div.OBD enheter som utfører denne oppgaven, men tanken var å utføre det kun med VCDS/vagcom.

Nærmere avtale kan gjøres per mail.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo det ønskes å gjøre kun med vagcom, hvorfor?

Jeg har en OBDeleven om det er ønskelig å prøve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Andre enheter hadde sikkert utført denne oppgaven på en grei måte. Tanken var på en måte å utføre det så originalt som mulig.

Nå vurerer jeg om vi skal koble fra og kjøre spenning rett på kaliper-motor, slik at den går helt til tilbake til end-point (frigjør klossene). Når man er ferdig med å bytte deler; kjøre tilbake klossene via elektronisk brekk-bryter i bilen.

Video:

Noen tanker om denne metoden går fint også på VW kalipere? Patentet er vel laget på samme måte som i videoen skulle man tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anner ikke hvordan det er i praksis da jeg aldri har byttet selv på bil med elektrisk brekk. Men som jeg har blitt fortalt på golf så er det bare å IKKE sette på brekk bak, så tar man ut klosser på normal måte, og at det kun skal tilbakestilles slik at bilen skjønner den har nye klosser.

Om det gjøres med OBDeleven eller vagcom er jo et fett, da det er samme funksjon, bare forskjellig program.

Å kjøre strøm på det selv syntes jeg virker ugunstig, det blir jo isåfall langt fra fabrikantens anbefalinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.