Audi 3.0 L V6T Supercharged - erfaring med oljeforbruk?

Anbefalte innlegg

Jeg ville tenkt meg litt om Victor, det er et for høyt forbruk. Jeg hadde enten bedt om å få det utbedret om jeg skulle kjøpe eller fått avslag i prisen på hva du kan forvente det kan koste. Jeg hadde også en 2010 modell, ved vanlig kjøring hadde jeg ikke trengt å etterfylle mellom bytte intervall jeg hadde på 10.000km. Men jeg fylte en skvett i ny og ne likevel da jeg hele tiden liker at nivået ligger på maks. Ved banekjøring gikk det litt olje, men dette anser jeg som ok ved slik hard kjøring samt tuning til 455+ hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt enig med deg Øystein, og er ikke interessert om mindre de er villig til å ta en utbedring. Har ikke lyst å sitte å kontinuerlig følge med på olje nivået. Er jo også en ting som er vanskelig å få målt og, må jo liksom kjøre 1000 km og se.. merker jeg er fryktelig gira, men har ikke lyst å kjøpe på meg en dårlig motor heller.

Det jeg lurer på om er om noen har vært borti i samme situasjon, og det meste jeg finner når jeg søker på problemet er at PCV ventilen som er synderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres ut som ett litt risky bilkjøp. Ville heller letet i Tyskland etc. for å se om utvalget er bedre der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljeforbruket er helt greit, det, sett at det er snakk om en 2-takters V6.

Dårlig humor til side: Hadde aldri tatt sjansen på å kjøpe en sånn bil uten at jeg visste at PCV var grunnen, som sagt av mange andre her før meg. Og for å være sikker på at dette er løsningen, må man jo gjerne tilbakelegge noen tusen kilometer før man kan konkludere med noe.

Du har sikkert alt sett det, men slenger det med allikevel:

Audi replaces the ventilator cap and spring to repair the PCV as opposed to replacing the whole unit. The service also includes a "restrictor" to change pressure in the PCV in order to prevent ventilator cap failure in the future. The new restrictor requires Audi to flash to ecu with an update in order to use the restrictor piece. I didn't want bother dealing with Audi and re flashing so I skipped this part and figure I'll just replace the $15 ventilator cap again if it starts burning oil again.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det for Møller-ansatte å se i øynene til kunden som har kjøpt en bil til 7-800.000,- og si at 30liter oljeforbruk mellom hver service er helt normalt?

Trekker man lodd på bakrommet om hvem som må ut og fortelle kunden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun 1 til salgs av den som følger de kriteriene jeg har, og sist gang jeg så en til salgs var ifjor høst. Derfor jeg tok meg bryderiet å laget denne tråden, i håp om det er en løsning på problemet, eller om det er bare å smøre seg på tålmodighet til neste dukker opp.

Skjønner fristelsen da ja. Har selv flere ganger kjøpt biler jeg vet jeg ikke burde kjøpe, og kommer sikkert til å gjøre det flere ganger :P

Ved import av bil fra tyskland så er man ikke garantert at de ikke har oljeforbruk også, og endel mer styr å reklamere på en bil da, så er et dilemma det her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det for Møller-ansatte å se i øynene til kunden som har kjøpt en bil til 7-800.000,- og si at 30liter oljeforbruk mellom hver service er helt normalt?

Trekker man lodd på bakrommet om hvem som må ut og fortelle kunden?

Få fakta riktig hvertfall :) 0,5ltr pr 1000km gir 15ltr mellom servicer. Begge deler er forøvrig mye, men det er jo fabrikken som setter disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få fakta riktig hvertfall :) 0,5ltr pr 1000km gir 15ltr mellom servicer. Begge deler er forøvrig mye, men det er jo fabrikken som setter disse.

I første innlegg står det 0,7-1l og at Møller sier dette er OK. 15 eller 30 liter olje, som du skal ha ca 250 spenn literen for, for en bil som har kosta nærmere en million, er jo helt på trynet uansett. Det er ca samme beløp jeg bruker på drivstoff i året.

Hvorfor går ikke Møller til «sak» mot VW på vegne av kunden; dere trenger vel ikke svelge alt som kommer fra VW.. Kan komme langt med common sense.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest første innlegg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være jeg som har skrevet litt rotete og.

Eier av bilen var innom et verksted for å undersøke høyt oljeforbruk. Han var så innom sin lokale møller der han er fra og fikk beskjed om at dette var normalt på disse. Så han gjorde vell ikke noe mer ut av det.

På vei hjem etter å ha sett på bilen så kjørte JEG innom Møller og spurte om det samme. Jeg fikk da beskjed om at det var alt for høyt og de anså alt over 0.5 l / 1000 km alt for mye.

Så det er blandet meninger innenfor Møller om hva høyt og normalt olje forbruk er. Ikke samme Møller jeg var innom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

«Normalt oljeforbruk» : haha :: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter ganske mye erfaring med oljeforbruk på Audi, så er nok forskjellen om den har garanti eller ikke. Har den garanti så er 1l pr 100mil Ok, ikke garanti 0,5l pr 100mil. Jeg hadde en som brukte olje for 15000,- mellom servicer og det var greit ifølge forhandler. Den hadde selvsagt garanti... Nå skal det sies at den fikk ny motor til slutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den garanti så er 1l pr 100mil Ok, ikke garanti 0,5l pr 100mil. Jeg hadde en som brukte olje for 15000,- mellom servicer og det var greit ifølge forhandler.

: haha :: haha : Møller i full blomst uten prinsipper og baller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.