Anbefalte innlegg

Hei. Har en kakkle lyd i motoren min jeg ikke finner ut av.

 

 

 

Høres kansje ikke så godt på video. Men skal prøve å lage ny film nå som det er 15 grader kaldere enn den gang.

 

Denne lyden er grov på kald motor, jo kaldere, jo værre.

Når bilen får opp tempen, så er lyden nesten ikke hørbar.

Lyden hører jeg ikke så mye av på tomgang. Men så snart jeg gir den litt gass, så kakkler det på øking oppovertur med turtall, når turtallet er på tur ned igjen er den borte.

Kjører jeg, så er lyden der på normal gass. Gir jeg mere/mye gass, forsvinner den. (så i oppoverbakke med litt motstand så er den borte)

Nå i disse kalde perioder, så testet jeg å starte å kjøre på kald bil. Mens motoren holder på med oppvarming (1300rpm).

Da var det stille, helt til oppvarmingsprosedyren var ferdig. Da kom lyden tilbake med en gang.

Testet også i 15c minus. Kjørte webasto i 1time. Da var lyden mild. (90c vann / 40c olje og raskt stigende.)

 

Motoren er ny bygd hos Cylmo med H-råder, JE-stempel, Supertech ventiler.....

Motoren var innom Cylmo 3 ganger, da underspylings dysene knakk med di gamle JE stemplene.

Siste gangen den var innom Cylmo, så fikk jeg NYE JE stempel som har bedre klaring for underspyling dysene.

Samtidig fikk toppen overhaling med Supertech ventiler, fjærer og titan retainers og Golf R kammer.

I mens motor var bortreist sist. Så sendte jeg inn S3 dysene på rens. Og nytt clutch sett ble kjøpt. Sachs Performance.

 

Kakklingen kom med en gang motoren ble tatt i bruk.

 

Jeg mistenkte dobbelmasse svinghjulet, demonterte denne og svinghjulet var utenfor toleranse til slitasje.

Sendte clutch i retur der jeg fikk nytt Svinghjul og Utløser lager. Samtidig så ble trykkplate balansert opp.

Monterte dette, samme lyd.

 

Ting utenom detter jeg har testet/byttet:

HPFP.

Kjede/Strammer mellom kammer.

Kjede/Strammer på Oljepumpe/Balanceshaft.

 

Ting jeg videre tenker å teste/bytte:

Vacumpumpe.

Dyser.

????

 

Kan det være skjørtbank?

 

Håper det er noen guruer her ute som klarer å tenke seg til noen gode teorier.

 

Begynner å bli lei av å feilsøke. Det er nå snart 1år siden motoren kom tilbake fra Cylmo for 3 gang, og bilen har rullet ca 200mil siden da :(

 

: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skytes det fra hofta her, men dette minner meg om en scirocco 1.8 16v jeg kjøpte hvor eier sa det var rådebank i på kald motor.. Banken forsvant når motoren ble varm.. Lavere temperatur = høyere lyd.. Det viste seg være en tennplugg som ikke var skrudd helt inn.. Var noen gjenger som hadde fått seg en smell.. Lyden var rett og slett komp som ble dytta forbi pluggen.. Uansett,håper det ordner seg! Og at det ikke er noe alvorlig..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå testet med å bytte ut alt som kan lage ulyd i denne motoren.

Alt forblir det samme.

Da kan det ikke være stort annet enn skjørte bank :(

Skal ringe Cylmo i morgen å høre hva dem har å si om saken.

 

Jeg tror det er som dette:

 

1st gangen (jeg bestillte overhaling og forsterking av motor).

Motor ble sendt inn, da bestillte dem opp delene og ventet til delene var kommet før dem gjorde noe borre jobb.

Målte opp stempel og borret oppå cylinder etter dim på stempel for å få perfekt passform.

 

2nd gangen (motor ble sendt inn etter jeg fant underspylings dyser i olja).

Da ble det kun byttet underspyling dyser.

Dette ble da gjort uten å tenke på hvofor dem ble knekkt?

 

3rd gangen (motor ble sendt inn etter jeg fant underspylings dyser i olja).

Da ble det bestillt opp nye JE stempel som skulle ha klaring for underspylings dysene.

Da tror jeg at dem ikke har borret opp på nytt.

Dermed har det blitt for stor klaring ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke borre opp. Bestiller vel stempler i samme dim... høres jo ut som et amatør firma uansett spør du meg

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.