Audi A5; utelåst fra bil, batteri fjernet og nøkel fungerer ikke i dør. Hvordan åpne?

Anbefalte innlegg

Hjelper en bekjent med en A5 og så klarte eier å låse seg ute fra bilen. Vi sliter med noe diagnose/grunninstilling av "intake manifold flap positon sensor, bank1 og 2. Tappet batteriet litt mye så eier tok dette ut for å lade det, og smekket igjen bakluke = utelåst : bh :. Nøkkel fungerer kun via fjernkontroll (vi har et håp om å få liv i dørlåsen og åpnet med nøkkel).

 

Men hvilke andre muligheter har vi? Er det mulig å komme til på startmotor/dynamo nedenfra f.eks for å tilføre 12v? Funker det å tilføre 12v på skiltlys? Muligheter for å få opp panser fra underside av bil?

 

Er en v6 tdi det er snakk om, motorkode capa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke dør åpnes manuelt med nøkkel? vipp av dekselet bak håndtak og dytt inn nøkkelen som du finner inni den orginale nøkkelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, blir jo aldri brukt så er ganske "stuck". Nøkkel går lett inn i låsen, men får ikke vridd rundt. Vi har kjørt på med WD40 i et håp om at låsen løsner. Var jo på en måte litt festlig da, hørte et tydelig "FAEN" rett etter bakluka ble smekket igjen. Var da eier kom på at DET var ikke lurt. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt denne, dette er en A4 men er vel samme prinsippet (0:45sek):

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper nok lite da vi ikke kommer oss inn i bilen i det hele tatt, får ikke opp dørene heller. :P

 

22196344_1974616372805844_4725835718219049777_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristian sin metode skal fungere, har dere prøvd begge dørene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener eier sa at det kun var på sjåførdør det var mulig å låse opp med nøkkel (dvs likt som på min Passat 3bg).

 

Jeg kikket på bakluka og kunne ikke finne noen plass der det var mulig å låse opp manuelt med nøkkel. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring falck , de kjiler ned ei flat pute mellom ruta og takvangen også pumper de den opp så kan de stikke noe ned for å åpne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring falck , de kjiler ned ei flat pute mellom ruta og takvangen også pumper de den opp så kan de stikke noe ned for å åpne

 

Ja, har vært inne på tanken. Må vel bli mellom rute og b-stolpe. Er jo ikke noen ramme rundt ruta på denne, så ruta "låses" under en liten list. Ser ihvertfall ut sånn for meg. At når dør lukkes, er ruta bittelitt nede, dør lukkes og rute går helt opp.

 

For å si det enkelt, jeg er jæ$@?/#ig glad for at jeg bare kikket på og ikke hadde så mye med dette å gjøre. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd på en eldre bil å koble strøm rett i dynamo/starter og det fungere bra. Men spørs litt hvor de løse terminalene til batteriet ligger og da. Dumt å kortslutte noe. Samtidig er jeg usikker på hvor mye elektronikk som kanskje ikke liker dette på en nyere bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje først bare tømme en flaske wd40 inn i dørlåsen og prøve med nøkkelen i morra igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, blir å prøve det enkleste først; få liv i dørlåsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da løste dette seg på en grei måte. Har ikke fått snakket direkte med eier, men via en kamerat. Jekket opp bilen i front, tok av deksel under motor og fikk koblet inn 12v via noe i motorrom.

 

Edit, snakket med eier nå. Han hadde koblet inn 12v på dynamo, kom til på denne nedenfra. Han hadde også fått beskjed fra en annen (dog etter bilen var opplåst) at en kunne koble seg inn via henger-kontakt. Greit å vite!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan stemme det med henger-kontakt. Skulle vel bli + inn på pin 9 og jord på 3 eller 13?

 

Screenshot_2018-03-12-16-35-13-673.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også legge til at eier (er fra tyskland, så enkelt for han å ta en tlf til tyskland liksom) hadde snakket med, sånn jeg forstod det, Audi-mekaniker/tekniker i Tyskland. Låsen i døra var ikke en vanlig lås, denne var også elektrisk og fungerte ikke uten strøm. Var visst mangen som hadde fått dette problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

That's it, blir maksimalt C5/B6 på meg.. :P Her skal det være høl å stikke ting i!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.