Passat 3BG 4m: Tips til justerbart understell (må gå lavt)

Anbefalte innlegg

H&R og KW er utelukket grunnet pris. Kommet mange alternativer på markedet siden jeg kjøpte nytt justerbart, så trenger noen input. Lowtec er interessant, pga måten det er bygd opp på. Men usikker på de forskjellige betegnelsene og om jeg får det lavt nok uten å gå for Megalow - og da snakker vi pris nærme H&R og KW igjen.

 

Ser for meg makspris rundt 7-8k. Noen forslag og erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite respons her...

 

Hadde egentlig bestemt meg for ST, men så i siste liten at vi ikke hadde rabatter på justerbart senkesett hos NBS. Ser derfor på Lowtec nå - disse har, ihvertfall foran, "threaded bodies", dvs justering der man justerer høyden ved å justere lengden på demperen. Et bilde:

lowtec129.jpg

 

Avventer svar fra Lowtec for å få bekreftet om de har lik justering bak, eller som vanlige justerbare. Dette er jo et bedre design og man beholder fortsatt fjæringsveien uavhengig av høyde, og når prisen blir det samme som ST, heller det mot Lowtec.

 

Et spørsmål på tampen: Noen som har erfaringer med Vogtland?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir denne en siste bump før jeg tar en avgjørelse.

 

Btw, Lowtec sine bakdempere var likt bygd opp som de foran, når det gjelder 3BG 4Motion.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at disse har TUV?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Ganske overrasket selv, siden andre med lik oppbygging ikke har det. Alle utenom MegaLow har TÜV: Klikk. Men har sendt mail for å dobbeltsjekke at det står oppgitte mål osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden hverken noen her eller på Facebook hadde noen forslag, gikk jeg for det jeg kjenner til: ST X, samme som mitt Weitec og "samme" som KW V1, sett bort fra dempere som er i galvanisert stål fremfor rustfritt stål som på KW.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme Som AP og egentlig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom ihvertfall lavt nok med KW på 3b passat. Ihvertfall greit lavt for bruksbil lav

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW generelt går lavt på disse bilene:)

Samme Som AP og egentlig ;)

Det sies så, men en bekjent hadde ikke drivakselproblemet bak på sin med AP og fikk den heller ikke lav nok helt nedskrudd. Med ST/Weitec/KW kan man få den lav nok, sett bort fra drivaksel som subber i justeringsmutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er drivaksel bak som er begrensningen ja, kjørte min med kw akkurat så den gikk klar mutter bak (kunne subbe mutter i ei skikkelig nedfjæring) som vinterhøyde. Kjørte 2,5-3cm lavere enn det igjen på sommerhøyden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Weitec-settet hadde det subbet seg til et spor, så justerte litt opp og satte mutteren med sporet mot drivakslingen og da gikk det greit:p Verste var i begynnelsen - før jeg justerte opp - da subbet det i hver sving.

 

Målet er uansett ikke lavest mulig, men ca samme høyde foran som den forrige og et par cm lenger ned bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.