#1 Skrevet Mars 13, 2018 (endret) Hei Jeg måler turbo trykk på 1.8.bar til 2.0bar under gasspådrag Er det normalt eller er dette for mye for en Audi s2 3b motor mulig original bunndel Oppsettet er K26 turbo Wagner evo rs2 manifold 4bar bensinregulator 7a 044 bensin pumpe Dyser bosch 440ml grønne 7A eksos kam 3 downpipe Race katalysator Orginalt Wasgate og original Wasgate fjær 3 bars map sensor Chip 350hk Orginalt intercooler Se video under http://cloud.tapatalk.com/s/5aa82320afe1c/VID_20180216_083248.mp4http://cloud.tapatalk.com/s/5aa8234ea95ca/VID_20180216_083336.mp4http://cloud.tapatalk.com/s/5aa823927e946/VID_20180216_083310.mp4 Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2018 Noen RS2 chipper (350-390hk) gir 1.9bar ladetrykk, så det kan være korrekt. For høyt ladetrykk ihht til chip design, skyldes ofte at det er montert for kraftig WasteGate Fjær. Feilen som ofte gjøres er å montere en 1,9barA (0,9bar) WGF, på et oppsett beregnet for 0,6bar WGF. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2018 (endret) Jeg har målt grunntrykket på Wasgate ved å koble om vakum slanger Får fjær trykk på ca 0.5 bar Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2018 0,5bar er et vanlig grunntrykk, og skal gi et teoretisk maksimalt ladetrykk på: 3,5 x grunntrykket ≈ 1,75bar @ ladetrykk=baktrykk. Som sagt: uten å vite hvilket ladetrykk chip er laget for, er det umulig å si om 1,8-2,0bar er korrekt eller ei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 16, 2018 Kan jeg ødelegge noe motoren pga høyt ladetrykk Hva er normal ladetrykk når en har chip 350hk og 3bar map Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 16, 2018 Kan jeg ødelegge noe motoren pga høyt ladetrykkHva er normal ladetrykk når en har chip 350hk og 3bar map Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Så absolutt! for høyt ladetrykk ( i forhold til hva motorstyringa er programmert for ) kan gi både brente stempler og bøyde råder. Så du må finne ut om chipen din er laga for dette trykket og at du har rett dyser og bensintryk. En tur på en rullende landevei med måling på blandingsforhold / tenningsbank så er du sikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 16, 2018 Hvis du ser på diverse chipper til RS2, og ekstrapolerer: FMS 315hk/410Nm -> 340hk/470Nm, så blir dette 1,75bar MTM 315hk/410Nm -> 330hk/485Nm, så blir dette 1,84bar SKN ... -> 2,86bar ... AAN : MTM 303/315/330 chippene mener jeg var 1,7bar @ 470Nm Som du ser, så kan det være korrekt, men vanligvis er det i området rundt 1,8bar. Hvis jeg husker korrekt så var 380/390hk racing chippene ca 500-550Nm @ 1,9-2,0bar. Det er feiltenning, dårlig vedlikehold, osv som tar knekken på motoren. Hvis du er bekymret for ladetrykket, så senk det til max 1,7-1,8bar. eller hva du synes er ok. Personlig hadde jeg satt det til under 2,0bar, siden 2,0bar er det høyeste en 3,0MAP sensor kan vise. edit: se på SKN-tuning.de Der har de opp til 515Nm, som vil si ca (515Nm/410Nm x 2,4barA ≈> 3,0barA =>) 2,0bar ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 16, 2018 Ser at innlegget ovenfor kan misforstått. Jeg snakker om peak ladetrykk (rundt 3500-4500rpm), og ikke ladetrykket ved f.eks. 6000-7000rpm. Videoen din er meget kort, 1 sekund, på og av gassen, like under 4000rpm. Det ser ut som ladetrykket passerer 2,0bar. Siden du ikke vet noe om hvilken chip du har, ville jeg ha anbefalt max 1,8bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 16, 2018 Tusen takk for svar Har bestemt meg for å mappe bilen riktig Har kjøpt vems v3 pnp idag Kjenner dere noen som flinke på å fin justere Audi s2 3b Har hørt om Jonus racing Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 16, 2018 Tusen takk for svarHar bestemt meg for å mappe bilen riktig Har kjøpt vems v3 pnp idag Kjenner dere noen som flinke på å fin justere Audi s2 3b Har hørt om Jonus racing Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk KRB, VS motor, TS motor er noen du kan bruke.... jeg synes 1,8bar høres høyt ut om du bruker original topp. Portet topp og smidde råder med rette dyser på min 750cc bør være et minimum om du skal høyere opp på lade trykk og moment. En annen ting et retur på motor olje i toppen ved så stort trykk. Veiv hus trykket vil være så høyt at det ikke kommer raskt nok i retur til bunn pannen. Bør lages egen retur slange. Maks arbeids trykk bør ikke være mer enn 1,5bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 21, 2018 Bilen levers til ES tuning ved Magnus i morgen for mapping Gleder meg til å kjøre den etter fin justering Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...