Anbefalte innlegg

Hei

Jeg måler turbo trykk på 1.8.bar til 2.0bar under gasspådrag

 

Er det normalt eller er dette for mye for en Audi s2 3b motor mulig original bunndel

 

 

Oppsettet er

 

K26 turbo

Wagner evo rs2 manifold

4bar bensinregulator 7a

044 bensin pumpe

Dyser bosch 440ml grønne

7A eksos kam

3 downpipe

Race katalysator

Orginalt Wasgate og original Wasgate fjær

3 bars map sensor

Chip 350hk

Orginalt intercooler

 

 

Se video under

http://cloud.tapatalk.com/s/5aa82320afe1c/VID_20180216_083248.mp4http://cloud.tapatalk.com/s/5aa8234ea95ca/VID_20180216_083336.mp4http://cloud.tapatalk.com/s/5aa823927e946/VID_20180216_083310.mp4

 

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen RS2 chipper (350-390hk) gir 1.9bar ladetrykk, så det kan være korrekt.

 

For høyt ladetrykk ihht til chip design, skyldes ofte at det er montert for kraftig WasteGate Fjær. Feilen som ofte gjøres er å montere en 1,9barA (0,9bar) WGF, på et oppsett beregnet for 0,6bar WGF.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har målt grunntrykket på Wasgate ved å koble om vakum slanger

Får fjær trykk på ca 0.5 bar

 

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,5bar er et vanlig grunntrykk, og skal gi et teoretisk maksimalt ladetrykk på: 3,5 x grunntrykket ≈ 1,75bar @ ladetrykk=baktrykk.

 

Som sagt: uten å vite hvilket ladetrykk chip er laget for, er det umulig å si om 1,8-2,0bar er korrekt eller ei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg ødelegge noe motoren pga høyt ladetrykk

Hva er normal ladetrykk når en har chip 350hk og 3bar map

 

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg ødelegge noe motoren pga høyt ladetrykk

Hva er normal ladetrykk når en har chip 350hk og 3bar map

 

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

 

Så absolutt! for høyt ladetrykk ( i forhold til hva motorstyringa er programmert for ) kan gi både brente stempler og bøyde råder.

Så du må finne ut om chipen din er laga for dette trykket og at du har rett dyser og bensintryk. En tur på en rullende landevei med måling på blandingsforhold / tenningsbank så er du sikker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på diverse chipper til RS2, og ekstrapolerer:

FMS 315hk/410Nm -> 340hk/470Nm, så blir dette 1,75bar

MTM 315hk/410Nm -> 330hk/485Nm, så blir dette 1,84bar

SKN ... -> 2,86bar

...

AAN : MTM 303/315/330 chippene mener jeg var 1,7bar @ 470Nm

 

Som du ser, så kan det være korrekt, men vanligvis er det i området rundt 1,8bar.

Hvis jeg husker korrekt så var 380/390hk racing chippene ca 500-550Nm @ 1,9-2,0bar.

Det er feiltenning, dårlig vedlikehold, osv som tar knekken på motoren. Hvis du er bekymret for ladetrykket, så senk det til max 1,7-1,8bar. eller hva du synes er ok. Personlig hadde jeg satt det til under 2,0bar, siden 2,0bar er det høyeste en 3,0MAP sensor kan vise.

 

edit: se på SKN-tuning.de

Der har de opp til 515Nm, som vil si ca (515Nm/410Nm x 2,4barA ≈> 3,0barA =>) 2,0bar ladetrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at innlegget ovenfor kan misforstått. Jeg snakker om peak ladetrykk (rundt 3500-4500rpm), og ikke ladetrykket ved f.eks. 6000-7000rpm.

 

Videoen din er meget kort, 1 sekund, på og av gassen, like under 4000rpm.

Det ser ut som ladetrykket passerer 2,0bar.

Siden du ikke vet noe om hvilken chip du har, ville jeg ha anbefalt max 1,8bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar

Har bestemt meg for å mappe bilen riktig

Har kjøpt vems v3 pnp idag

 

Kjenner dere noen som flinke på å fin justere Audi s2 3b

 

Har hørt om Jonus racing

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar

Har bestemt meg for å mappe bilen riktig

Har kjøpt vems v3 pnp idag

 

Kjenner dere noen som flinke på å fin justere Audi s2 3b

 

Har hørt om Jonus racing

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

 

KRB, VS motor, TS motor er noen du kan bruke.... jeg synes 1,8bar høres høyt ut om du bruker original topp. Portet topp og smidde råder med rette dyser på min 750cc bør være et minimum om du skal høyere opp på lade trykk og moment. En annen ting et retur på motor olje i toppen ved så stort trykk. Veiv hus trykket vil være så høyt at det ikke kommer raskt nok i retur til bunn pannen. Bør lages egen retur slange. Maks arbeids trykk bør ikke være mer enn 1,5bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen levers til ES tuning ved Magnus i morgen for mapping

Gleder meg til å kjøre den etter fin justering

 

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.