Veivakselsensor 5 syl diesel

Anbefalte innlegg

Noen som vet om disse har induktiv eller Hall giver? Mistenker jeg har feil sensor

..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det finner du fort ut av selv

vr har 2 ledninger og hall har 3 (hall må ha tilførsel av strøm) vr lager jo egen spenning og har derfor kun 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det finner du fort ut av selv

vr har 2 ledninger og hall har 3 (hall må ha tilførsel av strøm) vr lager jo egen spenning og har derfor kun 2

 

Ja,det vet jeg - spørsmålet er hva disse motorene skal ha siden det er en ombygging og jeg mistenker at jeg har fått feil sensor (induktiv)...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti disse motorene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha. sånn ja..

 

du spør jo litt generelt da. opplys gjerne om HVILKEN 2.5 du har. er jo 20 års spenn på dissa motorene her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var det...glemte å se på typen før jeg monterte i bil og glemte å se etter typemerket i stad: bh :

 

Den kommer fra en Volvo,hvis det sier deg noe? Kan 97-00 stemme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D5252T heter motoren da. som igjen er en audi AEL motor.

 

(har D5252T motor i V70'n min sjøl forresten)

 

den har VR sensor originalt iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D5252T heter motoren da. som igjen er en audi AEL motor.

 

(har D5252T motor i V70'n min sjøl forresten)

 

den har VR sensor originalt iallefall

 

Takk. Kan se ut til at Audi bruker Hall-sensor og Volvo induktiv selv om det i utgangspunktet skal være samme motor.... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

basert på hva man finner av veiv sensorer til 2.2 20v motorer så er de med pinner, men tituleres som induktive sensorer.. så neiggu ikke godt å si.

 

men siden du har sprut så betyr det vel i praksis intet så lenge du veit hva slags sensor du bruker og setter opp sprut riktig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Kan se ut til at Audi bruker Hall-sensor og Volvo induktiv selv om det i utgangspunktet skal være samme motor.... : klø :

 

Det er samme type sensor på Volvo, Audi og VW-utgavene av 2,5tdi R5.

De føler mot en hel metallplate med 5 vinduer (enten ei plate eller svinghjulet avhengig av type motor).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme type sensor på Volvo, Audi og VW-utgavene av 2,5tdi R5.

De føler mot en hel metallplate med 5 vinduer (enten ei plate eller svinghjulet avhengig av type motor).

 

Ja,det er induktiv på begge; det viste seg at den utgaven med tre ledninger som jeg ble anbefalt var er induktiv sensor med ekstra jord....

Nå er jeg på utkikk etter en universal hallgiver som er helgjenget i M12, hvis noen skulle vite om noe.....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.