Defekt diesel pumpe?? Passat 2010 2.0 TDI CBAB

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Passaten var ute på tur i går og fikk ute av det blå utfordring med at motoren gikk ujevnt, host og harket litt, manglet trekk kraft og stoppet.

Fikk om sider "litt" liv i motoren med tilhørende motorlampe og blinkende glødelampe.

Kom ett lite stykke lenger før motoren døde helt.

Når jeg nå forsøker starte motoren, kan jeg ikke høre noen diesel pumpe slå inn, og motoren bare drar og drar uten å starte.

Ingen andre ulyder.

Har lett litt på nett og etter alt jeg kan finne så sitter det en drivstoffpumpe under setene bak som går ned i tanken.

Jeg kan vell anta noe jeg skal sjekke i ettermiddag, hvis jeg får 12v til pumpa så kan en anta at det er den som er defekt.

Hvis det ikke er strøm, sjekke rele, sikringer osv.

Men kan det stemme at det kun er den pumpa i tanken, eller sitter det enda en pumpe nærmere motoren. Type høytrykk?

 

Formening om hvor det i så fall er lurt å handle en slik om det er pumpa i tanken som må byttes?

 

Hjelp for feilsøking tas mot med takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.