Merkelig feilkode etter bytting av spiller

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet spilleren i min Passat B6 (2006) til en pioneer med DAB med Connect2 sin Canbus boks.

Etter at jeg byttet den fikk jeg et varsel opp i dashbordet hvor det står "AFS incorrect, Check owner's manual"

Etter å ha sjekket med VAG COM fikk jeg opp denne feilkoden.

 

00-Steering Angle Sensor -- Status: INTERFACE NOT COMPATIBLE

 

Når feilkoden kommer opp, så slutter lysene og følge svingene.

Har kjørt tester på lysene og rattvinkelsensoren og alt fungerer.

Når jeg har slettet feilkoden og kjører, så følger lysene svingene som normalt helt til feilmeldingen kommer opp.

 

Finner utrolig lite info om dette når jeg googler problemet feilkoden.

Noen som har vært borti dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig rart. Virker som om Connect2 står med feil CAN-adresse på canbussen, siden du (sannsynligvis) ikke har gjort noe annen koding.

 

Står det noe om nødvendig koding av feks: CAN Gateway i manualen til Connect2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan da Connect2 boksen lage krøll med canbussen?

Det står dessverre veeeldig lite informasjon om canbus modulen til Connect2. Men det står at man må være nøye med å montere den i korrekt rekkefølge, ellers vil ikke boksen kode seg korrekt.

Etter å ha koblet det helt ut i går for så koble det korrekt sammen igjen etter Connect2 sin metode, så har jeg ikke fått opp feilkoden i dag. "knock on wood"

Så mulig det rettet seg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt hende det lå noe der ja :)

Da har den sikker "kapret" CAN-adressen til en eller annen enhet på bussen din. Godt du fikk ordna det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri opplevd problemer med vag og connect2. Så det var merkelig, satser på at det er iorden nå da. brukte du ct24vw0022?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykken var kortvarig. Den kom tilbake etter en dag.

Feilkoden kommer med jevne mellomrom. Det ene frontlyset er også blitt lilla (xenon)

Vet ikke om det har noe sammenheng.

 

Men ja, mener det er ct24vw0022.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lilla xenon er et tegn på eldret lyspære, så det er nok høyst tilfeldig :)

 

Jeg ville kontaktet produsenten av utstyret (Ikke dem som solgte deg det, dem har som regel ikke helt teknisk innsikt).

Beskriv problemet, og hva slags feilkoder du får. Den kan likesågjerne hende at bilen din ikke er kompatibel.. :/

 

 

Er det denne du har?

https://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTSVW002.2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da gikk xenonpæren. Så godt at det e enkelt å komme til for å skifte den : bh :

Takk for tipset. Da har jeg sendt melding til Connect2 i england å håper på et godt svar.

 

Ja det er CTSVW002.2 jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.