#1 Skrevet Mars 24, 2018 Trenger litt hjelp. På min fars 2015 Octavia er det en klonkelyd når han kjører i litt "skarpe" humper/hull. F.eks hull i asfalten, vaskebrett på grusveg, og der det er påmalt litt tykke striper på asfalten. Det er ingenting å høre når han kjører i litt større humper, f.eks telehiv og lignende. klonkelyden høres litt "hul" ut om man kan si det.... På sist service gikk merkeverksted over hele forstilling uten å finne noe galt. Brodern har også 2015 octavia og der er det ikke antydning til ulyder i tilsvarende humper. Noen som har tips om hva som bør sjekkes? Kan det være støtdempere? Bilen har forresten gått 69000 km. Mvh Per 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2018 Trenger litt hjelp. På min fars 2015 Octavia er det en klonkelyd når han kjører i litt "skarpe" humper/hull. F.eks hull i asfalten, vaskebrett på grusveg, og der det er påmalt litt tykke striper på asfalten. Det er ingenting å høre når han kjører i litt større humper, f.eks telehiv og lignende. klonkelyden høres litt "hul" ut om man kan si det.... På sist service gikk merkeverksted over hele forstilling uten å finne noe galt. Brodern har også 2015 octavia og der er det ikke antydning til ulyder i tilsvarende humper. Noen som har tips om hva som bør sjekkes? Kan det være støtdempere? Bilen har forresten gått 69000 km. Mvh Per Sjekk etter slakk i fôringer skruen på toppen som holder fjæra i demperen kan det være slakk i, bærekule, stabilisator stag osv kan fort lage klonke lyd, så bare sjekk rundt om alt som sitter med bolter og fôringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2018 Det er en fabrikkfeil på bakdemperene på noen Octavia fra 2015-2016. Ligger en TPI på dette hos Møller, vi har akkurat skiftet begge bak - opplevde samme type lyder, dog dette hørtes godt at det kom fra bakstilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2018 Far sier han er sikker på at lyden kommer bakfra, men jeg er mer usikker. Uansett kjører han denne bilen hver dag, jeg et par ganger i mnd så han vet nok best. Spørs om vi skal ta en tur innom møller Trondheim neste gang vi er i byen og be de sjekke bakdemperne. Takk for tips begge to. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 25, 2018 Alternativt kanskje fjærbeinslager foran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2018 Alternativt kanskje fjærbeinslager foran? Har tenkt tanken. Var omtrent samme lyd da fjærbeinslageret på en A4 B5 jeg hadde var utslitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...