forberedelse før rudskogen..

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg lurer på om jeg skal ta en tur til gatebil-treffet å prøve bilen min på banen :)

Så jeg lurer på om det er noe jeg må ordne før det.. bytte til castrol rs olje kanskje??

bilen er orginal bortsett fra skn-chip :tilber: + kn luftfilter da.. og effektanlegg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å virke negativ på noen som helst måte, men jeg personlig hadde ikke brukt Gatebil til første-forsøk på bane. Det hadde jeg heller gjor på et VACN treff eller noe i litt mindre skala...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør bytte bremsevæske før ditt første forsøk på banekjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt ovenfor, bruke VACN eller f.eks. NSK (Tirsadg 5. juli kl 17:00 - 21:00).

Her er det kultivert kjøring i forhold til Gatebil.

 

Bytt motorolje hvis du har kjørt langt/lenge med den, etter banekjøring bytter du motorolje & filter.

 

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør også finne frem noen dekk som du tåler blir ødelagte, for etter en 10-15 runder så er dekka helt ubrukelige etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremsevæske er et must å ha io god stand når man skal bedrive banekjøring, nsk foretar bremsevæske kontroll, så du kommer ikke på banen hvis ikke den er av god kvalitet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil heller ikke anbefale Gatebil-arrangementene som din første smak av banekjøring, om det er det det kommer til å bli. Finn heller et treff hvor det er fokus på banekjøring, ikke sladding og røyklegging med gammel Ford og Nissan. Det er en fordel å kjøre under litt roligere omstendigheter hvor du får mulighet til å konsentrere deg om å mestre bilen på banen uten å måtte slåss for å komme frem i svingene fordi alle kjører i sladdekø for å stille opp bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja derem har vel rett.. kanskje litt lurt å få litt grunntrening først...

 

Cato: Hvem/Hva/Hvor er nsk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør også finne frem noen dekk som du tåler blir ødelagte, for etter en 10-15 runder så er dekka helt ubrukelige etterpå :)

 

Hvis en ønsker å ha greit med mønster igjen på bilen så er det bare å kjøre færre runder om gangen (da blir ikke dekkene så varme). Hold deg til ca 5 runder om gangen og la så bilen (inkl dekk) kjøle seg ned før du kjører utpå igjen. For å være enda mer snill mot dekka så kan du ta det litt pent i svingene og passe på å ikke gasse på mens du er i sving (slik at du ikke spinner på innerhjulet).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er dekka helt ubrukelig etter 10-15 runder? : klø :

 

Greit de slites i kantene, og ellers generellt, men og si de er ubrukelige etter 10-15 runder er vel og ta litt i........ da blir det jo og koste 6 tusen kroner(Det jeg betalte for 4 nye dekk, 225/35x18) for 15 runder, det blir etter utregning på min pålitelige Nokia 6630, 400 kroner i dekk per runde.....

 

Vs-Motor bruker vel det i dekk på en runde, men ikke en "vanlig" gatebil...

 

Men det er nok og anbefale og kjøre 5-7 runder i slengen, før og så avkjøle litt utstyr ja....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.