#1 Skrevet Juni 30, 2005 Hei alle sammen! Jeg lurer på om jeg skal ta en tur til gatebil-treffet å prøve bilen min på banen Så jeg lurer på om det er noe jeg må ordne før det.. bytte til castrol rs olje kanskje?? bilen er orginal bortsett fra skn-chip + kn luftfilter da.. og effektanlegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2005 Ikke for å virke negativ på noen som helst måte, men jeg personlig hadde ikke brukt Gatebil til første-forsøk på bane. Det hadde jeg heller gjor på et VACN treff eller noe i litt mindre skala... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2005 Du bør bytte bremsevæske før ditt første forsøk på banekjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2005 Som nevnt ovenfor, bruke VACN eller f.eks. NSK (Tirsadg 5. juli kl 17:00 - 21:00). Her er det kultivert kjøring i forhold til Gatebil. Bytt motorolje hvis du har kjørt langt/lenge med den, etter banekjøring bytter du motorolje & filter. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2005 Du bør også finne frem noen dekk som du tåler blir ødelagte, for etter en 10-15 runder så er dekka helt ubrukelige etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2005 bremsevæske er et must å ha io god stand når man skal bedrive banekjøring, nsk foretar bremsevæske kontroll, så du kommer ikke på banen hvis ikke den er av god kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2005 Vil heller ikke anbefale Gatebil-arrangementene som din første smak av banekjøring, om det er det det kommer til å bli. Finn heller et treff hvor det er fokus på banekjøring, ikke sladding og røyklegging med gammel Ford og Nissan. Det er en fordel å kjøre under litt roligere omstendigheter hvor du får mulighet til å konsentrere deg om å mestre bilen på banen uten å måtte slåss for å komme frem i svingene fordi alle kjører i sladdekø for å stille opp bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2005 Ja derem har vel rett.. kanskje litt lurt å få litt grunntrening først... Cato: Hvem/Hva/Hvor er nsk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2005 http://www.sportsvogn.no/index.htm Norsk Sportsvogn Klubb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2005 Du bør også finne frem noen dekk som du tåler blir ødelagte, for etter en 10-15 runder så er dekka helt ubrukelige etterpå Hvis en ønsker å ha greit med mønster igjen på bilen så er det bare å kjøre færre runder om gangen (da blir ikke dekkene så varme). Hold deg til ca 5 runder om gangen og la så bilen (inkl dekk) kjøle seg ned før du kjører utpå igjen. For å være enda mer snill mot dekka så kan du ta det litt pent i svingene og passe på å ikke gasse på mens du er i sving (slik at du ikke spinner på innerhjulet). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2005 Hvorfor er dekka helt ubrukelig etter 10-15 runder? Greit de slites i kantene, og ellers generellt, men og si de er ubrukelige etter 10-15 runder er vel og ta litt i........ da blir det jo og koste 6 tusen kroner(Det jeg betalte for 4 nye dekk, 225/35x18) for 15 runder, det blir etter utregning på min pålitelige Nokia 6630, 400 kroner i dekk per runde..... Vs-Motor bruker vel det i dekk på en runde, men ikke en "vanlig" gatebil... Men det er nok og anbefale og kjøre 5-7 runder i slengen, før og så avkjøle litt utstyr ja.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...