Informasjon om Bosch diesel dyser - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vurderer å få overhalt dysene til vogna. Noe røff gange og mye røyk ved kald motor. Har bilen stått en stund så blir det mye verre, og da går mistanken til lett inkontinente og slappe dyser. Bilen er jo snart 17 år og gått 220´ km, så noe slitasje må vel her påregnes. Glødepluggene er ikke så gamle, og da burde den vel ikke blitt verre med økende t?!?

 

For å unngå nedetid, så vurderer jeg å overhale et dysesett fra en BAU motor som jeg har liggende. Men disse har et annet delenummer enn på AKE motoren. Noen som vet forskjellen, eller hvor man finner spesifikasjonene på disse dysene?

 

På AKE er VW nr 059 130 201 D og Bosch nr 0 432 133 804

På BAU er VW nr 059 130 201 F og Bosch nr 0 432 133 794

 

Sensoren med nåleløftsensoren har andre nr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke så godt til de bilene, men så vidt jeg kan se er BAU den oppgraderte motoren.

Slo opp dysene i katalogen, og noe forskjell er det nok for det er 1100,- prisforskjell på de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BAU er den oppgraderte motoren ja, men i all hovedsak så er eneste forskjell glide- og rullevippearmer. Mener på st BAU hadde også hakket større kompresjon. Tror nok at prisforskjellen har mest med omsetning og biler som har brukt disse. Dysene ser dønn like ut, så tipper forskjellen har med dysespiss og kanskje største/minste åpningstrykk.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare en bokstav på slutten som skiller, som ofte betyr nyere/forbedret utgave, så vil tro de fungerer helt fint, men tør ikke garantere noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fysisk sett går de om hverandre. Stemplene har lik utforming så strålebildet skal være rimelig likt. Effekten er jo lik. Så jeg ville byttet om uten å nøle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.