Anbefalte innlegg

Har fått en ulyd fra bilen.. høres ut som ei bensinpumpe som holder på å gå istykker. Men lyden er der selv om jeg skrur av tenning under kjøring. Varierer også etter hastighet. Høres ikke før 20km/t. Høres ut som det kommer ifra bak under bilen

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være noe relatert til haldex?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nylig opplevd akkurat det samme, men har ikke hatt tid til å kikke noe særlig på det enda. Har satt denne lyden i sammenheng med manglende drift på bakhjulene. Det er ingen feilkoder på Haldex-systemet, men får ikke tvangskjørt pumpen, så heller mot at den kan være defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å kjørte igjen nå... med 3 stk i bilen.. ds var ikke lyden der. Hmm... har drift på bakhjula. Brøvde som sagt uten tenning på også.

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt pumpe vil ikke gi noen feilkode da pumpa får signal fra controlleren og det er ingen tilbakemelding til bilen om den pumper trykk eller ikke.

 

Er det ulyd også etter du tar strømmen på blien? Eneste jeg kommer på som skal gå på bilen da er sekunder vannpumpa.

Er det samme ulyd hvis du kun åpner døra uten å starte blien? Da skal vanligvis bensinpumpa bygge opp trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være en jordingsledning til Haldexen, mulig denne har sporadisk kontakt? Tror den skal sitte i forkant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg kjører i feks 60km/t og skrur at tenninga så var fortsatt lyden der. Så det er ikke elektrisk. Prøvd også uten haldex sikringa i. Samme lyd. Men nå med 3 stk i bilen hørte jeg ingenting. Er heller ingen jordledning til haldex på di senere modellene. Min har det ikke

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremser eller drivledd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremser eller drivledd?
Ikke godt å si. Lyden er lik selv om bremsen blir brukt iallefall

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hørt noe til lyden siden...

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.