Hevesett 2011 Caddy 4motion / Alternative fjærer fra andre biler?

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hevesett til 2011 Caddy?

Jeg har en 4motion som er 40mm høyere bak enn foran(400mm vs. 360mm til senter hjul til hjulbue). Kunne tenke meg å få den nesten gjevn, ved å HEVE fronten ca 25-30mm. Det burde vel finnes hevefjærer til dette, men finner lite som selges løst på nettet bortsett fra komplette sett.

Har funnet ut at Spaccer selger en løsning som kan fungere med OEM fjærer, men de er relativt kostbare.

 

TIPS? : klø :

 

Finnes det kanskje alternative OEM fjærer som kan brukes fra andre biler? Golf, Tiguan, Touran osv med høyere understell? Tenker Tiguan i utgangspunktet da den er ganske høy?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 100kg sand baki?

 

Gratis hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 100kg sand baki?

 

Gratis hehe

 

Du misforstår, skal ha bilen opp : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet om Tiguan fjærene passer i fjærskål og mot fjærbeinslager på Caddy? Ser at man får "lift"-kit til Tiguan både fra H&R og Eibach som kanskje da passer på foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sjekket noe fysisk, men mange av delenr. er like, bare bokstavforskjell på slutten. Det betyr ikke at delen nødvendigvis er lik, men skal jeg være ærlig så tror jeg at det går om hverandre.

Deletegningene over fjærben er ihvertfall identiske på 4-Motion biler.

Spindel er den samme på Tiguan og Caddy 4M. Dempere, fjærer og fjærbenslager har forskjellige delenr. men delen er lik (på tegning).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ST Suspension har hevekit til foraksel på biler som bygger på G5 chassis. Står ikke listet til Caddy, men kan brukes. Hever 20mm, og er ikke spesielt kostbart.

 

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute å målt litt og ser at bilen min har 28.5" fra bakke til hjulbue. Dumt å måle fra bakken, men det er de målene jeg har funnet eller på nettet på heisede golf osv. Min ser ut til å være på samme nivå som en heiset golf allerede og da utgår vanlige Tiguan-fjærer. Da er det eventuelt hevesett til Tiguan som kan testes og det leverer jo både H&R og Eibach.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.