Hva er normalt strømtrekk? 3b

Anbefalte innlegg

Hei, Passaten min ble plutselig tom for strøm over natta tidligere i vinter. Etter i ha målt med mulitmeter fant jeg ut at den trakk 0,54a, noe som jo er temmelig brutalt. Jeg målte også etter trekk i sikringsboksen inni bilen og fant trekk på krets til el. ruter og til sentrallås. Tok ut sikringene til disse, men den trekker fortsatt 0,24a. Får ikke opp noen feilkoder relatert til dette.

 

Synes dette også er i overkant? Hva kan ha skjedd siden dette bare begynte plutselig? Før sto bilen fint 14 dager uten å tappe batteriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

240mA er også alt for mye, du bør aller helst under 30mA.

Hva årsaken er kan være mye, og er ofte tidkrevende å finne når det er et lavt strømtrekk.

 

Låste du bilen og lukket panserlås når du målte strømtrekket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låste ikke bilen, men sIkring til både kupé-lys og sentrallås system er tatt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg står foran et gjennombrudd..

 

 

 

 

 

20180815_152236.jpg

 

 

Finnes det et koblingsskjema for komfortmodulen?Og kan jeg bare bytte over modul fra tilsvarende bil uten å kode noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du ny comfortmodul? Har en fra en 1998 1.8 syncro som jeg hugde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å ta fra "tvillingen" først. Tror selve modulen er ok, så hvertfall fin ut, og det er tørt inni boksen. Prøver å finne ut hva alle de avrivde ledningene er til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nå er jeg jo ikke i tvil om hva feilen er lenger...

 

 

 

Drenering under frontruta som er tett? Hvor er nedløpet og hvordan får jeg åpna den?

20181001_124216.jpg

20181001_124243.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min 3b.. fikk samme feil,før jeg gikk somla meg til å fixe det.. 

bak dørtrekket sitter det ei metallplate som vindus motor og system sitter på... den er skrudd med en haug 10mm bolter. For at det ikke skal lekke inn vann rundt denne,er den tetta med sånn klebe list. Den morkner,og det begynner å renne inn vann mellom metallplata og døra,og rett ned i gulvet her.. husk og å også sjekke limet rundt.. høyttaleren.. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.