#1 Skrevet April 9, 2018 Synes det tikker litt mye i ventilene,særlig ved varm motor. Flere som har opplevd dette på nybygde motorer eller er dette "normalt" på disse motorene? Alle løftere er nye og oljetrykket ser bra ut. Mulig 0W-30 er litt tynn olje,noen med erfaring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2018 5W40 er gull på femmer. Er ventilene dine nye eller brukte? Er du sikkert på at det ikke er dysene du hører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2018 Du må legge bilen på turtallsperra litt! Da forsvinner det veldig ofte. (Om du er sikker på at alt annet er i orden vel og merke ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2018 5W40 er gull på femmer. Er ventilene dine nye eller brukte? Er du sikkert på at det ikke er dysene du hører? Man hører dem godt også,men det tikker nok litt i ventilløfterne også. Noen av ventilene er nye andre er innslipte. Merker man forskjell på såpass lite,ja? Oljen jeg kjører nå er av topp kvalitet,men har lekt med tanken på en oppjustering til 5w-50. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2018 Du må legge bilen på turtallsperra litt! Da forsvinner det veldig ofte. (Om du er sikker på at alt annet er i orden vel og merke ) Den skal tidsnok komme dit,må bare få mappet først og da er det greit med full åpning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2018 Mente det seriøst. En runde eller to på turtallsperra så hjelper det [emoji3] uten belastning ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2018 Ja,jeg har nok tenkt tanken selv også så man får se etter mapping. Er det 10w-40 de fleste kjører på disse motorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2018 (endret) Fikk tikking etter to runder med Castrol Magnatec 5-40, men det er nå gullende rent i topp og bunn. Skal over igjen på Mobil1 Peak life (gamle Rally Formula) 5-50 nå til sommeren, tipper jeg får igjen både trykk og stille motor. Det meste av bra oljer i 5-40 og 5-50 (sommer) er vel bra på disse, det er nok mest snakk om smak og behag! Spec sier 5-40 med viss standard, Castrol og andre sier sier 5-30, men det blir vel tynt på gammel motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...