#1 Skrevet April 10, 2018 Fjernlysene på Passaten min lyser rett i bakken mens nærlysene er helt greie. Har ikke noen bryter å justere lysene med inni bilen. Er xenon i nærlysene. Har kjørt funksjonstest på nivåregulering og lyktene kjørte seg da opp og ned som de skulle, men de ser ikke ut til å justere seg på noe vis til vanlig. Har fått opp denne feilkoden i VCDS: Saturday, 31 March 2018, 16:11:23:21384 VCDS-Lite Version: Release 1.2 Control Module Part Number: 4B0 907 357 Component and/or Version: LEUCHTWEITEREGLER D003 Software Coding: 00015 Work Shop Code: WSC 05311 VCID: E5BDE11F6C79 1 Fault Found: 00776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78) 31-00 - Open or Short to Ground Er det denne sensoren som er skyld i at fjernlysene lyser rett ned? Og er det mulig å justere dette i vcds-lite? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2018 Med forbehold om å bomme,men det er vel ikke så vanlig at nær og fjærnlys lar seg justere separat.. sjekka at pærene står riktig i holderne sine? Jeg bytta hovedlys på 3b’n jeg hadde iforbindelse med en PKK,og fikk verkstedet til å justere lysa.. nærlysa ble spot on,men fjærnlysa stod i bakken.. jeg hadde rettogslett bare vært litt kjapp når jeg bytta pærer i mørket kvelden før PKK.. At de ikke justerer seg automatisk,er nivå sensoren du får feil på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2018 Ikke mye skjeivt pæra skal sitte før lyset blir veldig feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2018 Hvis en eller begge sensorene er ødelagte, så justerer de seg ikke ved oppstart eller ved last i bilen/kjøring. Så skift sensor først som sist, så kommer lysene tilbake dit de skal. Etter det kan du følge denne guiden for å justere lysene på den korrekte måten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2018 Bytt g78 evt sjekk lednings tilkobligen til denne Sent fra min SM-G925F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2018 Det er nok den sensoren som er hele problemet. Har vel funnet ut av begge lysene står rett ned. Takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...