#1 Skrevet April 11, 2018 (endret) Vil en girkasse fra en Golf III fysisk passe inn i en Golf II? Det forutsettes her at begge bilene har 1,8l 90hk bensinmotor, 5-trinns kasse. Verkstedavdelingen hos Møller sier ja, med forbehold om noe ulik utveksling, at man ikke bruker diesel-kasse og at de siste kassene fra Golf III hadde litt andre festepunkter. Dette gjelder 1,6 og 1,8 l motorer. En stor girkasse-selger på Lunner sier nei; girkasse fra Golf III vil ikke passe i Golf II. Er det noen her i forumet som har praktisk erfaring med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2018 15år siden nå, men jeg satte i en kasse fra en Vento 2.0l i min daværende mk2 GTI 16v. Hvis jeg husker korrekt, måtte jeg bare flytte over overføringene fra den gamle kassa til den nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2018 Takk, det er da noe. Tolker det positivt i forhold til mitt spm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2018 ja. den vil fysisk passe.. same girkasse. 020. kan dog hende du må flyte over festene, men det bør gå greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2018 Er det ikke bare litt forskjell med speedometeropplegg , er vel wire på en Golf 2 , ikke på Golf 3. Ellers tror og jeg at de går overens..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2018 Er det ikke bare litt forskjell med speedometeropplegg , er vel wire på en Golf 2 , ikke på Golf 3. Ellers tror og jeg at de går overens..... ikke værre enn å ta ut den elektriske sensoren å dytte nedi wiren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2018 Har til og med brukt 4 trinns kasse fra golf 2 på golf 3. Måtte flytte over drivflensene eneste pgs 90mm på 4 trins og 100mm på 5 trinns Sent fra min SM-G925F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 18, 2018 Takker for nyttig info! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...