A6 4F siger ned bak i alle stillinger utenom Lift?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Gjelder en 2006 A6 som siger på begge sider bak men kun i dynamic og comfort? I Lift står den som ein påle! :)

Noen som har en god forklaring?

 

Takker!

 

Mvh Atle M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siger den likt bak eller en side lavere først? Ene siden min sank mer/fortere på alle nivå. Bytta belgen på den siden og alt ok nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Den siger litt meir på eine sida men er ikkje mye forskjell. Så din seig i ned i alle nivå?

 

Mvh Atle M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa sldri på lift. Men på de 3 nederste var den paddeflat bak. Men først på sjåførsiden. Lekker bare den ene vil den andre lekke ut samme sted. Bytt den som lgår først ned. Holder den seg da er det ikke vits å bytte den andre ennå selv om de fleste bytter begge to samtidig. Men ser ikke helt poenget å bytte en fullt fungerende belg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Noen andre som kan forklare hvorfor den ikkje siger på lift?

 

Hvor kjøper folk belger? Ebay? Ser det er store prisforskjeller!

 

Noen som har vært ute for at det lekker andre plasser enn belg? Slanger, koblinger etc?

 

Mvh Atle M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt begge bak først som sist så slipper kompressoren å slite med to defekte belger etter hverandre.

Jeg bestilte fra airsuspension.no. Meget dårlig erfaring med den som har kommet fra ebay. Men kommer vell ann på hvor man handler det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt begge bak først som sist så slipper kompressoren å slite med to defekte belger etter hverandre.

Jeg bestilte fra airsuspension.no. Meget dårlig erfaring med den som har kommet fra ebay. Men kommer vell ann på hvor man handler det.

 

Takker for svar! :)

 

Kjøpte du Arnott eller Value Line?

 

Fant de her på Ebay: https://www.ebay.com/itm/Audi-S6-C6-4F-4F5-Estate-2005-2011-Rear-Suspension-Air-Spring-Bags-4F0616001J/163003949727?hash=item25f3cae29f:g:6RwAAOSwOZpa1fDu

 

Såg ut til å være seriøst for meg!

 

Mvh Atle M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta fjærbein høyre foran, uten at det hjalp. Hos meg var det ventilblokka som var problemet. Bytta slange samtidig, men original slange har litt tykkere vegg enn Festo-slangen jeg erstatta med. Holder tett uansett.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta fjærbein høyre foran, uten at det hjalp. Hos meg var det ventilblokka som var problemet. Bytta slange samtidig, men original slange har litt tykkere vegg enn Festo-slangen jeg erstatta med. Holder tett uansett.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

 

Hei!

 

Takker for svar!

Så det var innvendig lekkasje i ventilblokka? Eller lak det i slanger ved blokka?

 

No har bilen stått i ro i 7 dager i "Lift" og den har ikkje seget!: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Takker for svar!

Så det var innvendig lekkasje i ventilblokka? Eller lak det i slanger ved blokka?

 

No har bilen stått i ro i 7 dager i "Lift" og den har ikkje seget!: klø :

 

Når man skal kontrollere om bilen synker bør den stå i det nivået som bilen kjøres mest i . Altså rundt normalnivå. Men mindre bilen har gått mesteparten av levetiden sin i "lift" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man skal kontrollere om bilen synker bør den stå i det nivået som bilen kjøres mest i . Altså rundt normalnivå. Men mindre bilen har gått mesteparten av levetiden sin i "lift" :)

 

Sjelden den står i "lift" ja! ;)

 

Så då mener du at belgen kan være tett i uvanlige posisjoner men leker i de mest brukte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjelden den står i "lift" ja! ;)

 

Så då mener du at belgen kan være tett i uvanlige posisjoner men leker i de mest brukte?

 

Det er min erfaring ja:) Har litt med oppbyggingen av belgen å gjøre.. De lekker som regel der belgen "bøyer seg tilbake", så hvis man hever bilen/strekker ut belgen går man klar av lekkasjepunktet. Litt vanskelig å forklare..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.