Start problemer ved varm motor Audi 100TQ

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fattern har en Audi 100TQ 10V (MC?) som har problemer med å starte når den er kjørt varm.

Før var den tregstartet når den var kald, kjørte starter i ca 5 sekunder før den startet.

Nå starter den øyeblikkelig når kald, men starter ikke når den er varm, kan kjøre starter aldri så lenge uten at den starter.

Starter med en gang når den har stått og kjølt seg ned en stund.

 

Har sjekket:

- har gnist når kald og varm

- veivposisjonssensor byttet og sjekket begge, testet med en ny også

- byttet tomgangsregulator

- ny multifunksjons temperaturføler MFTS

- Har prøvd å koblet fra en del temperatur relaterte sensorer for å se om det virket

 

På forhånd takk for hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver

Selvom du har gnist er det ikke sikkert det er nok.

Vært ute for dårlige hallgivere slik at gnist blir dårlig og uregelmessig når varm.

 

Dyser som lekker når avslått.

 

Fuel trykk lekasje etter avstengning (skal holde trykk frem til du skal starte igjen)

 

Pumpe må virke som den skal

 

Vakuum problemer

 

 

Etter dette må en få målt diverse trykk.

Er litt hærk og jobbe med CIS av og til..

 

:)

 

 

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Er det noen måte å teste hallgiver på? Og denne er på fordeler på disse bilene?

 

Ved lekkasje dyser, skal det vel være mulig å starte bilen rett etter at den har stoppet?

Da har det vel ikke hatt tid til å bli en lekkasje stor nok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.