Anbefalte innlegg

Hei, har fått 2 feil på eu på at håndbremsen ikke låser hjula som det skal. Har sjekket wire å de sitter ikke fast i strømpene. Armene på clapperene er løse og stemplene beveger seg greit. Er det slik at wirene kan ha strekt seg i løpet av årene å brekket blir slakt av den grunn? Noen som har noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat det samme på samme type bil.

Tror ikke at de har strekt seg.

Jeg tror at wiren har slitt seg gjennom plastføringen inni strømpa, slik at uansett hvor mye jeg drar til, så setter den seg fast, dvs wiren setter seg fast i stålet i strømpa på noe vis, slik at wiren ikke blir stram nok ute ved kaliperen. Det er jo en sving på wiren på sikkert mellom 45 til 90 grader her ute.

Har akkurat gått til innkjøp av to nye håndbrekkwirer, mangler bare litt tid til å få byttet disse.

SÅ DET ER MITT FORSLAG: BYTT WIRENE.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat byttet begge calipperene jeg, og det ble bra på denna. Så må ha vært noe galt med den sjøl justeringa i clapperene på denne bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat byttet begge calipperene jeg, og det ble bra på denna. Så må ha vært noe galt med den sjøl justeringa i clapperene på denne bilen.

Bra!

Sjøl så byttet jeg begge kaliperne/skiver bak for 7-8 mnd siden, etter at stemplene omtrent hadde falt ut av kaliperne, da bremseklossene var helt nedpå jernet, og hang på.

Men jeg har fortsatt tro på at nye wirer vil løse problemet for meg...........snart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.