Godkjenne felger på Caddy 2k

Anbefalte innlegg

hei, jeg skal etter planen inn til biltilsynet om kort tid for og godkjenne senkesett.

i samme slenger hadde det vært kjekt og få godkjent felger om de kommer før jeg skal inn da. men felgene jeg har handlet er 8,5x18 et45 med 225/40-18 dekk orginalt er vel 6,5x15 et47 med 195/65-15 så er ikke snakk om stor endring, men vet jo ikke med biltilsynet da når det kommer til det med felger, sprovidde blir jo endret en del om man måler fra ytterst på kant fra orginalt til nytt oppsett. noen andre som har erfaring her om de kan være vanskelige på dette? vis ikke så blir det jo og vise bilen på stålfelger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse reglene hadde du funnet selv om du hadde Googlet. Men kort og enkelt: Innpress kan endres +/- 15mm pr aksling, altså 7,5mm pr felg. Rullekomkrets kan endres med 5%. Videre må lasteindeks og hastighetskode være minimum det samme som står i vognkortet eller høyere, samt dekk og felg kan ikke ta i karosseri eller understell ved sving eller fjæring.

 

Du trenger forøvrig ikke å godkjenne dersom du holder deg innenfor disse kravene, men du kan fint få det skrevet som ny dekkdimensjon i vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporvidden måles senter felg, og med tanke på at du går fra ET47 til ET45, så forandrer du ikke den mer enn 2 mm faktisk [emoji6] Og så lenge du er innenfor +/- 5% forandring av rullediameter, å felg/dekk ikke stikker utenfor hjulbuen, så er du nok safe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som ett veldig safe oppsett. Så lenge du har klaring til skjermer og er innenfor på senkesettet så skal dette gå fint. Husk å sjekke LI på dekkene, men tror ikke det er noe problem på denne bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for svar, det var jo dette med om de så på endringen fra senter fra gammel til ny felg jeg var ute etter, så lenge de går ut i fra senter på ny gammel felg så burde det gå fint mtp 0,42% endringer i rullediamter. hadde vært verre om de så på utterste kant f.eks :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.