Anbefalte innlegg

Hei,

Har googlet og googlet og søkt her inne men finner ikke utav dette.

De to små LCD-skjermene nederst i instrumentpanelet i min Golf 4, 1.6 16v, AZD, sluttet å virke. Alt annet i instrumentene virker. Og lysene i de to skjermene virker, men selve tallene (klokka i ene og kilometerstanden i den andre) er forsvunnet.

Men av og til under kjøring så kommer de tilbake, før de forsvinner igjen.

Har sjekket sikringer, uten å finne noe foreløpig. Har også tatt ut instrumentpanelet og åpnet det for å se om jeg så noe svidd. Demonterte det ikke totalt, men åpnet opp baksiden og kikket litt og satte det inn i bilen igjen.

Ved avlesing med Kinakabel og VCDS Lite så gir den ingen feilkoder på instrumentpanelet. Har også prøvd med Kina-bluetooth OBD2-adapter og Torque Lite for Android, og ingen feilkoder der heller.

 

Har sett noen forumtråder på nettet på andre forum, som sier at det kan være dårlig jording, men vet ikke helt hvor jeg skal sjekke i tilfelle. Har tatt av polene på batteriet, rengjort og satt dem på igjen. Ladet også opp batteriet.

 

Kan få tak i brukt panel for ca 800kr, men vil ikke kjøpe før jeg vet sikkert om det er selve panelet som har feilen, siden det da må kodes om pga startsperre og legge inn kilometerstand igjen.

 

Tenkte å skru av dekslene under rattet for å se om det er noe løse ledninger der, men har ikke kommet så langt enda.

 

Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Sjekk jordingspunktet under vannbrettet ved hjernen (rett ved viskermotoren) og det som er under batterier er en gjenganger.

 

Har en A3 delebil som står på lokalet mitt nå med samme feil. Kunne tenkt meg å sett om det kun var jording på denne også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også panel liggende tilsalgs. 2 stk

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.