Valg av bremseskiver og klosser?

Anbefalte innlegg

Hei, ser at originale bremseskiver ruster veldig raskt. Hvilke andre bremseskiver ville være bedre alternativ? Har tittet på EBC og Brembo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at EBC kommer med sorte skiver som visstnok skal være rustbestandige. Selvfølgelig kun utenfor der klossene legger seg ann [emoji12][emoji12]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig god erfaring med Bosch sine coated skiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle til å lage en tråd om bremser, men ser at denne er såpass lik at jeg hiver meg på her.

 

Skal kjøpe nye skiver og klosser rundt om til bilen min (tilsvarende OEM spec) og har sett på Brembo og EBC. EBC skiver og klosser kommer på en tusenlapp mer enn Brembo skiver og klosser. Men har det noe spesielt for seg mon tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest litt diverse om EBC, men det er ein del gamle tråder på diverse forum.. Har kvaliteten blitt bedre?

Sikkler på nye bremser selv, står mellom Brembo og EBC her å :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er som med alt annet, noen er fornøyd, andre misfornøyd. Største feilen med bremser er at folk setter på noe som ikke egner seg til det bilen brukes til. Ofte at folk slenger på noe som egner seg på bane, men det er ikke optimalt til veibruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en avgjørelse og gikk for Brembo-bremser og 1000kr i servicedeler, heller enn bare EBC for samme kostnad. Har bare hatt gode erfaringer med Brembo fra tidligere, så det blir nok bra denne gangen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg buker Zimmermann sportsskiver og ATE keramiskeklosser, på flere av mine biler, som jeg er veldig fornøyd med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er som med alt annet, noen er fornøyd, andre misfornøyd. Største feilen med bremser er at folk setter på noe som ikke egner seg til det bilen brukes til. Ofte at folk slenger på noe som egner seg på bane, men det er ikke optimalt til veibruk.

 

Hei, da kan du kanskje prøve å svare på dette spørsmålet, som ingen noen gang svarte meg på tidligere:tilber:

Størrelse på bremseskiver og klosser bak på VAG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine erfaringer med bremseskiver som ruster, er at bremsene blir brukt for lite eller for forsiktig/svakt.

Hvis man bruker bremsene lite, så velg MYKE KLOSSER. Da helst mykere enn originalt. NK klosser er generelt myke, og støver ganske bra :)

 

De fleste produsenter kan levere skiver med en sink aktig coating. Min favoritt er Zimmermann, men jeg bruker også Brembo, ATE, NK...

 

Tips:

Innkjøring av nye bremseskiver gjør jeg alltid med et sett myke klosser, så velger jeg klosser etter bruken (rolig vei, aktiv vei, bane...).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.