Slark I kam kjede på ABF motor

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal bytte pakningen på toppdekselet på min 2.0 16v ABF motor. Kjente så på kjede som går mellom kammene. Jeg synes det kanskje var litt mye slark i denne. Mener å huske at disse pleier å være nokså stramme. Jeg kan bevege det 5-7mm fra topp til bunn på midten. Se video. Jeg har ikke hørt noe lyder eller noen ting så ikke sikkert det er noe, men er denne slarken for mye? Jeg hadde tenkt å kjøre denne på Våler. Bør jeg få byttet dette først? Eller går det greit sånn som det er?

 

Se film av slark:

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes ikke farlig, men kjøp nytt kjede. koster ikke stort

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra. Hadde tenkt å bestille nytt kjede, men har ikke tid å bytte før Våler. Men da kan jeg ta det mellom Våler og rudskogen ;)

 

Hvor bestiller jeg kjede og er det noe spesielt å tenke på når en bytter disse? Mener å ha lest en plass at en må være forsiktig med rekkefølgen man løsner boltene på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må jo ha ut kammene. så er en egen sekvens for det.

 

det finner du i en bentley manual om du finner på nett.

 

om du har kroner til overs så kan det kansje være lurt å bytte ventilløftere når du først har ut kammene. og kansje et register-reim sett? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg epostadr på pm så skal du få pdf av 16v abf fra elsa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfterne koster vel ikke alverden. Gjorde hvertfall ikke det når jeg bytta på G60 toppen. Så får se om ikke jeg tar det i samme slengen. Registerreimen er faktisk nettopp byttet så denne er grei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.