Anbefalte innlegg

Hei , lurer på om noen har erfaring med bytte av varme element i sete på en Golf 4. Blir ikke varm i baken på Golfen jeg har , sete element er defekt. Noen som har erfaring med å bytte dette , kan det gjøres av hobbymekaniker (som meg)....hvor er sånt å få tak i billigere enn hos VW.:)

Setetype er den som sitter i Highline modellene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk på hele setet på nettet. Tror det er mye jobb å bytte selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt litt på Ebay , ser de ligger der til 14-1600 kr + frakt for setevarmer (fått nr på VW)....men finner ikke noe om hvordan de er å bytte....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun erfaring med Recaro-stolene fra Golf 4, men vil tro varmeelementene er rimelig like.

Setet må demonteres fra bilen, og setetrekk må av. Litt fiklete, men fullt gjennomførbart. Viktig å ta seg god tid, så man ikke knekker diverse plastdetaljer.

For å få løsne trekket fra polstringen må man bende på mange små metallringer som sitter på en metallstang. Jeg syns det var veldig kronglete med disse metallringene, og endte opp med å klippe disse og erstatte med strips (du skjønner det når du ser det).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.