#1 Skrevet Mai 11, 2018 På AC kompressoren så har bolten til clutchen kommet ut. Har blitt fortalt at etter jeg har demontert pumpen så må jeg se etter spon/metall i oljen. Hvis det er spon i kompressoren hva er fremgangsmåten her da? Ser det er fler på nettet som bytter både pumpe, AC kondensator og tørker i samme sleng. Hva er nødvendig? Greit å forhøre seg slik at jeg slepper å kjøpe mer deler enn jeg må. Pumpen sitter på en Golf 6 2010 Takker for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2018 Måtte skifte på min golf 6 og Skiftet alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2018 Byttet du dette selv eller ble det byttet på et verksted? Har hørt at det er kjempe dyrt. Et sted mellom 20 og 30tusen kroner og det er jo latterlig... Vil ikke det meste av sponet havne i kondensatoren? Er kanskje ikke like nødvendig å bytte fordamperen da? Kan det være lurte å bytte kondensatoren selv om kompressoren ikke har spon i seg? Noen som kan anbefale AC pumpe merke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2018 Eg bestilte delene hos oem vwparts her på forumet kom vel på 8500 ca delene og 3-4000 for bytte hos en som skrudde på kveldstid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2018 Ved kompressorhavari pleier man som regel å skylle systemet med klimastasjonen for deretter å skifte kompressor, tørker og ekspansjonsventil litt utifra biltype. Ingen vits å skifte fordamper og kondensator.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2018 Ved kompressorhavari pleier man som regel å skylle systemet med klimastasjonen for deretter å skifte kompressor, tørker og ekspansjonsventil litt utifra biltype. Ingen vits å skifte fordamper og kondensator.. Spyler man systemet "baklengs" da? For å få løs det som eventuelt skulle sitte fast i kondenser / fordamper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 16, 2018 Spyler man systemet "baklengs" da? For å få løs det som eventuelt skulle sitte fast i kondenser / fordamper? Korrekt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...