#1 Skrevet Mai 18, 2018 Hei! Jeg får en slik rar kvass "tsssssh" lyd noen ganger, ved gasspådrag etter girskift. Også synes jeg bilen har virket noe "dau" den siste tiden. Noen som kan ha noen ide på hva det kan være? Jeg funderer litt på om det kan være resirkventilen men det er sikkert noen b5 guruer som veit dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2018 Om du har oem resirk ventil så er det ikke uvanlig at disse ryker. da går bilen dårlig fordi da går lufta bare tilbake til sugesiden på turbo. kjøp deg en forge ventil av stempel typen isteden så er du kvitt problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2018 Bare sjelk n75 ventilen også for sikkerthets skyld. Den ble ødelagt under pådrag hos meg en gang. Da hørte man bare tss lyden innimellom og bilen gikk dass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2018 Tror kanskje jeg ble kvitt den tsss lyden etter N75 byttet, men jeg synes fortsatt bilen går dårlig. Ikke sjukt dårlig men den føles mer som en standar tq 150hk enn en tsq på 180hk! Så jeg skal bestille meg to autobahn resirk for de er på tilbud. En kompis har slik og er veldig fornøyd så da prøver jeg det jeg og. Jeg regner med bilen ikke vil gå dårligere pga oppgradert 2,5" eksos og 3" High flow catalysator? Får ikke det til å stemme helt i mitt hode ihvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2018 Fortsatt samme problemer med lyd og drag. Hadde full gass i toppen av motbakken opp tofelten fra Gjøvik mot Raufoss, for dere som veit hvor det er. Skjedde så og si ikke noe! Den akselererte ikke en dritt! Noen som har vært bort lignende på 1.8tq b5? N75 har jeg prøvd med en annen, for all del kan godt hende den er dårlig og! Eksos er helt ny fra turbo så det er ikke tett ut der! Kan man høre en lekkasje ifra turboslangene? De små som går til n75 osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2018 Er ofte at olje åndingen blir morken og plast røret som går ut av blokka under innsuget ditt, knekker. Sjekk det.. Ps: ganske trangt under der,men det hjelper å løsne ekspansjonstanken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 2, 2018 Ah, okei. Får ta en kikk på dette! En dag her gikk den som den skulle igjen på tur hjem fra jobb. Det er så opp og ned, men mest ned! Litt vanskelig å forklare slikt uten at man får kjenne det selv. Men skjønner fortsatt ikke helt hva den lyden er etter girskift ved maks pådrag. Låter som at den ikke klarer å holde på ladetrykket! Som at det slår tilbake! Den får ett lite napp når det skjer og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2018 Ta deg en runde med logging så er det litt enklere å peke i riktig retning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...