#1 Skrevet Mai 23, 2018 (endret) Hei, Har en audi A4 B7 1.8TQ som bruker litt olje og virker veldig slapp. Redigerte orginal innhold da jeg har nå gått gjennom veivhusventilasjonen. Planen videre nå er og skifte tennplugger for og sjekke om jeg blir kvitt litt nykking. Hvordan plugger er anbefalt og bruke? hvilket gap skal de være på? Av symptomer har jeg bemerka meg: - Damper olje rundt oljepåfylling. - Ganske høyt oljeforbruk uten at det ryker av eksosen i det hele tatt. - Bruker en god del mer bensin. - Ved kaldstart så går den ujavnt på tomgang. - Nylig hatt feilkode på PCV ventil som ble bytta uten at det hjalp. Prøvde det som sto i linken og ser ut til og funke greit. Har googla en del og i grunn kommet fram til at det kan være så mangt, men kort fortalt tror jeg selv at det er noe feil med enten vakuum eller veivhusventilasjonen. Altså noen ventiler eller noe sånn. Mens jeg søkte på dette så kom jeg over en tråd der jeg ser folk fjerner og forenkler mye av disse systemene. Før jeg røsker i gang med dette så lurer jeg på om det er noen som har erfaring med dette på en 1.8t? Jeg har lest ganske mye så skjønner jo hva de forskjellige tinga gjør, men er det noen ting som kan skape problemer med andre ting? Noe mer man burde tenke på? Legger ved linken og håper noen som har litt peiling på dette hadde orka tatt seg noen minutter til og lese litt av det for og se om dette faktisk er en løsning eller om jeg bare gjør vondt verre. https://www.audizine.com/forum/showthread.php/235106-DIY-B6-1-8t-Vacuum-line-and-Check-Valve-removal-simplification 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2018 Løfter denne til topp da jeg har et nytt spørsmål. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2018 Dette svaret fikk jeg av firmaet jeg chippet min BFB motor hos (Motoza Performance); "The BKR7EIX @ .028 is my personal favorite, it is an iridium plug as opposed to platinum, so it does a little better job at high temp/load than platinum" Kjørte lenge med disse men har nå skiftet tilbake til originalplugger, merker ikke noe forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2018 Takk for svar. Tenkte jeg fikk spørre her inne siden og google dette gir jo et hav av forskjellige meninger. Ble bestilt OEM plugger da motoren er mer eller mindre orginal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...