#1 Skrevet Mai 23, 2018 Hei gutter. Jeg sliter litt med gyngende drag ved Max pådrag. Jævelig irriterende! Funker fint ved vanlig kjøring og ved pådrag ut av rundkjøringen og sånn, men da som nevnt , hvis jeg presser Max og drar den ut på gir så gynger den. Kan nøkke litt også enkelte ganger. Bilen det gjelder er en RS6 C5 4.2 v8 biturbo. Det er to nye turboer , og jeg kan lese ut at bank 1 suger ca 3.60 g/s mens bank 2 ligger litt høyere ,ca 4.00 g/s . Har også til tider feilkode Bank 1 og 2 " Too Rich". Har byttet om lmm men ingen forskjell. Bank 2 suger mer luft. Har byttet plugger. Noen ide om hvor jeg skal leite? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2018 Varierende drag ved WOT, kan skyldes varierende ladetrykk, som igjen kan skyldes "ustabil/dårlig" regulering av ladetrykket. Normalt vil små endringer av turbo, rørgate og vakuum slanger ikke utgjøre noe problem. Ved å logge (LMM, ladetrykket (forespurt og reelt), reguleringen (N75, VGT?) og tenning), kan du muligens finne "synderen". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2018 Ok. Takk for svar. Jeg har begynt å vurdere nye FSI coiler. Har fått noen tips om at de gamle kan slite med å levere nok strøm på full gass, noe som kan resultere i nøkking og at den vil gå med for mye bensin. Eller er jeg på bærtur nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2018 Ingen erfaring med din motor, men på 2,2 turbo, fusker bilen under pådrag ved gamle/slitne/feile plugger, eller feil på coil. Da blir det ofte merkbar nøkking, og ikke varierende drag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2018 Etter at jeg rota litt frammi der i går og fikk dradd på ett par runder med teip på lmm'ene ( det er en satans dum løsning baki der, de er bare trykket nedi innsugsrøret også er det en gummi ring/pakning som skal tette, denne er litt slapp fant jeg ut. ) Så sitter de mye fastere og er sikkert blitt tettere, Og nå idag så syns jeg bilen gikk mye reinere, har ikke fått testet skikkelig ,men ingen nøkking eller gynging på det lille jeg fikk testa. Kanskje det var så enkelt som at den dro inn falsk luft rundt lmm'ene . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...