Ny spec-clutch konstant frikoblet!? (Hydr.clutch 80q B2)..??

Anbefalte innlegg

Har en -86 80q der originalt enkeltmasse svinghjul har blitt dreid lett av overflaten før ny Spec clutch

med stivere trykkplate og sport lamell har blitt montert.

Satt også på nytt utløserlager.

 

Det er hydr.clutch og alt er tappet ut av bremsevæsken så pedalen går helt inn.

 

Hvis bilen settes i 1. gir triller den like godt!

Kunne såvidt se inn på svinghjulet (i et hull i clutch-huset) og der skimtes at lamellen går rundt når bilen

trilles..og uavhengig av om den står i 1. gir eller fri..!?

 

Så det virker som clutchen er frikoblet hele tiden....??

Er «helt» sikker på at utløserlageret var like tjukt som det gamle det ble byttet ut med slik at jeg TROR ikke

at utløserlageret klemmer inn fjærene i trykkplaten..

 

Det kan ikke være slik at clutchen må luftes med ny bremsevæske for at den skal gripe tak..?

 

Noen som har kloke tanker å komme med før motor må tas ut..: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er pedalfølelsen?

Var det spenn i trykkplata når du skrudde den fast?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er pedalfølelsen?

Var det spenn i trykkplata når du skrudde den fast?

 

Har ikke «pedal» da det ikke er bremsevæske i systemet..det går en slange fra reservoaret til bremsevæska og ned til

slavesylinder(om den heter det..) til clutchpedalen.

 

Hm..husker nesten ikke om det var spenn i trykkplata når vi skrudde den fast..

Var Roger Hjelmset som gjorde det og alt virket normalt. Tror han ville reagert hvis noe var feil..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg har jo en annen blokk en den som satt der med dette svinghjulet før da...kommer på det nå!

 

Før satt det en vw vento 2.0 ADY-motor der..med fungerende clutch..

Og nå er det en vw golf 1.8 16v PL-motor...

 

Kan det være forskjell på blokka så svinghjul kommer lenger bak og det er derfor

trykkplata klemmes sammen...?!

 

Alt skal jo være likt som før ellers..sjekket spec trykkplata mot den originale og de var like tjukke med fjærene og alt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, ingen forskjell på blokka som skal avgjøre noe som helst.

 

ble svinghjul dreid ned kun i slitebane eller ble det kompensert for den dreinga på festepunktene til trykkplata? (slk at slitebane på trykkplate har samme avstandsforhold som tidligere)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, ingen forskjell på blokka som skal avgjøre noe som helst.

 

ble svinghjul dreid ned kun i slitebane eller ble det kompensert for den dreinga på festepunktene til trykkplata? (slk at slitebane på trykkplate har samme avstandsforhold som tidligere)

 

Mener at slitebanen ligger i samme plan som festepunktene på dette enkeltmasse svinghjulet og at alt ble slipt ned likt.

Men det sier han som utførte jobben at var så lite at det kan ikke ha noe å si..

For han sa han måtte ta ut styretappene til trykkplata før han dreide det litt.

 

Har ikke bilen her nå for å sjekke gjennom inspeksjonshullet i clutch-huset heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var trykk i slave-sylinder som sitter i kassa som var synderen.

Så nå har motor vært ute en tur og blitt satt på plass igjen.

 

Måtte banke ganske hardt på armen/pinnen i slave-sylinderen

for å få den til å løsne slik at den kunne presses inn.

Den kjennes treig ut så bytter med en ny.

Så da er det bare å fortsette på prosjektet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.