Audi A4 1.8t B7 Gåen turbo, kan jeg bruke en eldre K03?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nylig laget en tråd der jeg spurte om litt div rundt åndinga. Men i går når jeg skulle bare gå over og sjekke litt slange koblinger osv så tenkte jeg at jeg kunne sjekke turboen også.

 

Har ikke sett tilstand på blader enda, men med og kjenne på turbinen så er det ikke noe særlig med slakk inn eller ut, men litt opp og ned. Men det som jeg reagerte på er at når jeg prøver og spinne turbinen rundt så vil den ikke spinne en hel runde før den lugger og stopper liksom. Dette betyr vel at lager eller noe lignende er gåent. Bilen bruker også olje selv om det ikke kommer noe røyk av eksosen.

 

Men det jeg lurer på er om jeg kan bruke en turbo fra en APU fra en A4 B5 på min B7 med BFB? Dette er ikke ment som en langsiktig løsning, men jeg har stående en APU motor fra B5'n min der turbo ikke har noe særlig til slark i aksling og den spinner greit rundt. Begge er jo K03 men den fra B5 er jo 150HK og den i B7 er en 163HK.

 

 

 

Dette med turbo osv er jeg i grunn ganske grønn på, så er litt usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare på de med 190HK og mer originalt at turboen er annerledes, mener jeg å huske. 150 og 163 er vel kun software i forskjell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg lurte på selv, om det bare er software?

 

Den fra B5 er en K03-029 har ikke sjekka på B7’n enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja S3 og TT med 180 og 225hk har k03s .

Er kun software som er forskjellen, men er jo noe små forandringer rundt om på motoren også,men jeg mener turboene er like.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja S3 og TT med 180 og 225hk har k03s .

Er kun software som er forskjellen, men er jo noe små forandringer rundt om på motoren også,men jeg mener turboene er like.

S3 og TT 225hk har k04 turbo.

Golf 4 gti/a3 (150 og 180hk)/TT 180hk har k03s. :)

Disse turboene er for tverrstilt motor og vil ikke passe langsomt som på b7.

 

Usikker om b5 og b7 har like turboer, Men om k03-** nr er likt så skal det være å bare koble på, vil jeg tro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo begge rettstilte motorer så utvendig ved første øyekast er begge identiske!

 

Hvis jeg leser det sitat fra BW så burde egentlig det går helt fint og bytte over turboen. Da de mer eller mindre er like med mindre forbedringer på senere utgaver. Er vel i hovedsak at på den gamle type 150HK så er det 65 N actuator og den etter 2000 har 85 N.

 

Jeg skal sjekke turboen i B7'n i kveld så ser jeg jo om det er samme nr eller ikke. Er det samme så skal det jo gå helt fint og bytte turbo.

 

 

 

Takker for svar så langt :) Mye bedre og spørre her inne enn på facebook der alle vet alt om ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg bomma der.. men 180 hk har k03s

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.