#1 Skrevet Mai 30, 2018 Har en kamerat som vurderer å kjøpe seg ny bil. En med litt mere plass. 8 seter? Disse bilene vet jeg lite om så jeg spør her inne Har fått med meg at 180tdi motoren er dårlig, men det er vel alt jeg vet. Hva får man for 250-400 tusen? Hva er bra, hva styrer man unna osv........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2018 Inger som kan noe om dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2018 Inger som kan noe om dette ? Solgte en t5 til ca halv mill for litt siden på jobben. Dessverre ble det oppdaget oljeforbruk rett etter. Bilen hadde gått 120k. Kompis har 2008modell gått 250000km ingen problemer. Men han har den gamle motoren. Vi har ihvertfall lite problemer med 140hk biler på jobben. 180tdi er et annet kapittel dessverre... Men ene kollegaen min kjøpte en t5 180hk som har gått 260000km.bruker ikke en dråpe olje. Rust er greit å se etter. Topplager hvis det ikke er byttet. Er en forbedret versjon når vi bytter nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2018 Solgte en t5 til ca halv mill for litt siden på jobben. Dessverre ble det oppdaget oljeforbruk rett etter. Bilen hadde gått 120k. Kompis har 2008modell gått 250000km ingen problemer. Men han har den gamle motoren. Vi har ihvertfall lite problemer med 140hk biler på jobben. 180tdi er et annet kapittel dessverre... Men ene kollegaen min kjøpte en t5 180hk som har gått 260000km.bruker ikke en dråpe olje. Rust er greit å se etter. Topplager hvis det ikke er byttet. Er en forbedret versjon når vi bytter nå Ok.Takk. Har videresendt info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2018 Ser det er mange med 180tdi som har byttet motor. Er denne motoren da fri for de problemene ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 2, 2018 (endret) Ser det er mange med 180tdi som har byttet motor. Er denne motoren da fri for de problemene ? Skal være forberdet versjon av EGR som er problemet - - - Updated - - - Han på jobben skal bare kjøre 15 intervaller på oljeskift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 2, 2018 Jeg husker ikke når den forbedrede utgaven av EGR kom, men hvis bil fikk ny motor før den kom så har bilen fortsatt "skandalemotoren". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 2, 2018 Jeg husker ikke når den forbedrede utgaven av EGR kom, men hvis bil fikk ny motor før den kom så har bilen fortsatt "skandalemotoren". Hvordan finner vi ut det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 2, 2018 Må i tilfelle finne ut delenr på EGR evt. forhøre seg med Møller. Evt. få det verifisert at den fikk ny motor etter at forbedret EGR kom ut, igjen bør en høre med Møller for å være sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2018 Ganske sikker på at oppgradert 180 hk kom i seint 2017. Man burde fjerne egr system og dpf når man bytter motor i disse for å være sikker. Blir også mye bedre/sterke å ta løs med uten egr også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 4, 2018 Du kan melde deg inn i denne gruppen på facebook og lese om motoren der. "VW T5.1 / T6 excessive oil use for CFCA 2.0 180hp engines." EGR kjøler som har delenummer som slutter på D skal visst være bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...