Audi A5: Dårlig akselerasjon, feilkode P2015

Anbefalte innlegg

Eg har en audi A5 2008 mod 1,8 TFSI. Merker at akselerasjonen er betraktelig dårligere enn før ved 1500-2500 RPM, har nå også fått opp feilkode P2015: Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Range/Performance Bank 1a. Etter litt lesning på nettet så mistenker eg at det er problemer med armen som beveger flapsene inn på sylindrene. Leser også at man ikke får enkelt deler her og må kjøpe komplett ny inntaksmanifold. Er det noen som har noe erfaringer med dette problemet? Er det noe annen utvei enn å kjøpe ny inntaksmanifold? Og om eg må kjøpe hele greien, tips til hvor eg får tak i denne til en grei penge? Har sjekket flere delesider på nettet men det ser ikke ut til at noen har ny manifold til min modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti dette problemet ja, og har endt med å skifte manifold hver gang.. Fortsatt ikke løse deler tilgjengelig som jeg vet om.. Sjeldent man finner slike deler nye utenom audi systemet..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Møller skal ha 8682,- for ny manifold...... Håper å finne noe billigere enn det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti dette problemet ja, og har endt med å skifte manifold hver gang.. Fortsatt ikke løse deler tilgjengelig som jeg vet om.. Sjeldent man finner slike deler nye utenom audi systemet..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Hvordan er det å bytte denne selv? Er det en grei jobb? Tilkomsten ser grei ut på min motor iallefall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk denne [emoji846][emoji106]

 

 

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk denne [emoji846][emoji106]

 

 

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

 

Har hatt av spjeldet og åpnet det for å se om det var det som laget krøll, slik som i videoen du linker til. Men alt var ok der og spjeldet bevegde seg veldig fint og tannhjulene var ingen skade på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.