#1 Skrevet Juni 4, 2018 Audi S3 8L 1999 modell selges, har vært i mitt eie siden August 2016. km 235,000 ca. Pris 70,000,-. Godkjent med brembo bremser forran, KW V2 Coilovers og Miltek eksosanlegg i vognkort! Ett års tid før jeg tok den over så ble motor tatt ut og oppgradert med grom deler fra Integrated Engineering og satt sammen hos OsloMotorteknikk. - Wiseco stempler - Tuscan I-Beam råder (testa til over 1000hp ifølge IE) - Hona blokk, polert veiv etc Se kviteringer under for alt av deler. - FrankenTurbo F23, dette er en K04-Hybrid turbo. - FrankenTurbo "Chinafold" eksosmanifold. - Bosch 550cc dyser. Bilen ble så tatt til Chipsenter Sverige hos Patrik Holmqvist, firma kjennes idag som BPH Performance og ligger i Charlottenlund. Det ble bilen mappet til 265AWP på 1,1bar ladetrykk, turbo skal være god for mye mer menn det stoppet opp på dårlig bensinpumpe og original downpipe fikk jeg beskjed om. Dette har jeg byttet i etterkant selv. Når jeg hentet bil så var det mye jeg kunne tak i så har brukt godt over 100k i deler siste 2 årene. Har ADHD så skal ikke så mye til å finne noe å bruke penger på hehe. Bilen ble satt på bukk i ett år og er akkuratt tatt ned og EU Godkjent frem til september 19, planen var å gjøre klar for å brukes på VACN og trackday treff men har ikke kommet så langt: Ny MAF sensor fra møller. Ny MAP sensor med nytt trykkrør fra Møller. Ny Bosch Lambdasond. Ny Bosch Innsugstempføler. Nye Bosch ABS sensorer, ikke montert enda men følger med om jeg ikke rekker det. Ny Tannstang, med ny servoolje. Nye Endeledd. Nye lenkearmer. Nye Bærekuler. Nye hovedlykter og grøftelys(siste ikke montert) Ny oljefilter adapter Nytt oljefilter Ny LiquiMolly racetech 10W60 motorolje Ny girkasse olje Ny olje på frontdiff Ny olje på bakdiff Ny haldexolje og filter Nye stikkakslinger fra SKF begge sider forran Frostvæske byttet ut med Lucasoil supercoolant Nytt sønnak batteri Travers ble tatt av og lakket svart sammen med ett foring bytte. 034 Motorsport alu bakre travers "foringer". Powerflex blackseries foringer i travers front. Powerflex blackseries foring til styresnekke. Powerflex blackseries i bærearmer. H&R Justerbare stive stabstag forran og bak med foringer. Bortsett fra stabstag bak så er det ikke byttet foringer bak på bil. Forge justerbare "camber" armer bak. 034 Motorsport trackdensity dempertårn foringer i front med nye lagre. 034 Motorsport Track density Motor og girkassefester. ECS Tuning poly dogbone nedre motorfeste. Så står det som sagt på KW V2 coilovers på bilen nå, men dette er ikke nytt. Nye TFSI Coiler med BKR7E Plugger gappa til 0,028". Ny Catchtank fra Integrated Engineering, god kvalitet med -10an slanger. Ny toppdekselpakning. Nye Forge silikonslanger ut fra turbo til chargepipe, chargepipe til resirsk ventil (her står det en Forge 007 resirk), og til N75 ventil. Byttet alle trykkslanger til silikon, tidligere eier har også montert stor Wagner intercooler. Nytt stort åpent luftfilter uten olje. Bensintrykksmåler inline før fuelrailrail. Ny Deaschwerk DW65 intank bensinpumpe som skal holde til 500hp. 3" Zinram rustfritt Turboback eksosanlegg, har 200" cell katt til denne men nå står det på rustfritt strakrør, er vbånd på både strakrør og katt så er enkelt å bytte evt. Står også på titanium eksosbandasje øvers på downpipe. Kliss nye Brembo Porsche 911 (993 TURBO) kalippere forran som er godkjent i vognkort, disse kosta meg 25,000 fra england. 330x33mm originale porsche skiver og yellowstuff står og på men er ikke nytt. Originale bremser bak med yellowstuff klosser. Bilen står på Rota Grid 18x9,5" alle 4, står på 225 40 18 dekk, bak så er det hifly dekker, masse mønster men dårlig grip, forran står det på goodyear eagle f1 bra grip men litt slitte. Det er helt villt bra grip i bilen med skikkelig dekker, tross rundt 1450kg så ligger den som lim på veien mildt sagt. Sikkert hundre ting jeg ikke har nevnt men står noe info her, skulle det være interesse så bare ta kontakt, jeg har mistet garasjeplassen, jobber døgnet rundt og skal til med huskjøp og har hverken tid, lyst, penger, motivasjon, garasje eller parkerkingsplass til bilen så den må egentlig bare vekk fort som fy. Prisen setter jeg til 70,000,-, dette syntes jeg er veldig billig mtp hva som står på av deler og etter å ha kosta på en god del selv (ikke minst timer), men det er noen ting som må utbedres så derav setter jeg prisen til det jeg selv syntes er lavt. Nr 1: Girkasse oljepåfyllings plugg har fått 3 små sprekker så det lekker ut olje, har tappa ut olja for en helg siden og prøvd og tette med loctite og ny girkasse olje men lekker fortsatt litt så det må prøves med gjengeteip og litt gode tips, evt sveises for å fikses. Nr 2: Lekker olje bak motor ett sted, hadde alt fra hverandre i vinter og byttet absolutt alt av kobberpakninger som er å finne på bilen, men kan være jeg har kløna det til når jeg har skrudd sammen igjen, virker som det er enten olje tur inn på turbo eller noe banjo elelr kjøle rør til servo, er masse søl baki mellom hvertfall. Nr 3: Bil må mappes, den er fullt kjørbar men bør absolutt mappes for at den skal gå skikkelig nå som det er byttet så mye deler, 21k for maxxecu hiddensprut, montering og mapping hos BPH Performance så det er jo en liten kostnad. Pm, epost til kristoffersolberg@hotmail.com, facebook eller mobil 464 57 800 om det er noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2018 Har nå satt på 3" Zinram turboback uten kat, cat medfølger og begge deler er med vband så lett å bytte. Miltek 2,75" som er godkjent medfølger også om ønskelig. Dette er er resonerte versjonen av miltek så bråker ikke noe men gir likevell fin lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...