#1 Skrevet Juni 5, 2018 (endret) Hei, mistenker at turbo begynner å ta kvelden, men ble litt i tvil når jeg demonterte i kveld. Var lite slakk i akselen på turboen. Det jeg reagerte på var at det er litt olje i innsuget, rør til intercooler, generelt litt olje over alt. Er dette normalt? Passaten har begynt å røyke en del og puster, peser og fusker når jeg kjører. Kjørte også en diagnose, men ingen feilkoder på motor. Tror dere det kan være turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2018 Oljefilm er normalt fordi veivhusventilasjonen går rett i innsuget (mellom luftmengdemåler og turbo). Hva gjør at du mistenkte turboen i utgangspunktet? Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2018 Det var det jeg mente var vanlig med litt oljefilm. Jeg mistenkte turbo pga. mer og mer brun\sort\blå røyk og hørtes ut som det kom noen merkelige lyder fra den. Men som sagt, nesten ingen slakk i aksel og kun litt olje film i slanger. Skal logge litt mer i kveld, kan det være en injektor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 6, 2018 Hmm. Om turboen brenner olje får du en blå/hvit eksos ja. Brun eksos vil jeg tippe er for feit blanding. Får motoren nok luft? Går den jevnt på tomgang? Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 6, 2018 Da har jeg logget litt, og det ser ut som jeg har lavt turbotrykk. Noen som har en ide om det er turboen som er i ferd med å ta kvelden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 6, 2018 Litt andre verdier også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2018 Sjekket turbotrykkslanger for lekkasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2018 Har begynt å skifte alle slanger, så får jeg se etter det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2018 Hold på og byttet vakuum slanger så dukket denne løse kontakten opp: Noen som vet hvor den skal, hva den er til. Kunne ikke finne noe ledig kontakt i nærheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 10, 2018 Da har jeg prøvd bilen etter å skiftet samtlige vakuum slanger, men den er fortsatt ikke frisk. Passaten sviver helt fint på tomgang og virker ok når jeg kun gir gass og står stilt. Med en gang jeg kjøre, motoren får motstand, og gir gass røyker den noe voldsomt og drar ikke jevnt. Har fortsatt ikke noe feilkode på motoren. Noen som har tips? Kan også si at det kommer en suselyd når jeg akselerere, til mer motoren må jobbe jo mer suselyd kommer det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 11, 2018 Sjekka/inspisert intercooler for hull eller løse slanger? Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 11, 2018 Som Tord er inne på, så er en trykktest av systemet greit å ta. Ic'n på min tok kveld pga saltingen. Ellers så er det jo gått noen topper/kammer pga feil olje på pd-motorene. Sjekket slitasje i toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 11, 2018 Har sett litt mer over slanger på trykksiden og ser ut som flere skjøter har lekkasje. Er hvertfall noe olje rundt koblingene, så får sjekke\trykkteste trykksiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 16, 2018 Fikk endelig tid å sjekke litt mer på Passaten, og fant ett hull i en slange på trykk siden�� så da er det bare å vente på ny slange. Takk for tips alle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 24, 2018 Noen som har ett triks for hvordan enn tar av klipsringen på turboslangen på trykksiden? Jeg har prøvd flere måter men den vil ikke av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 24, 2018 Fant utav klipset når jeg kom skikkelig under bilen:-) nå går den som den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...