Anbefalte innlegg

Ble igår fortalt at en av landets største tuner sa at 98 oktan bensin til Shell er heller dårlige greier og at en bør styre unna dette. Er det noe i dette eller er det bare svada?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble igår fortalt at en av landets største tuner sa at 98 oktan bensin til Shell er heller dårlige greier og at en bør styre unna dette. Er det noe i dette eller er det bare svada?

 

Dette er nok tildels korrekt, men det er nok også store lokale variasjoner ute og går også. Jeg får tegn til detonasjon med 98'en fra Shell. Med bensin fra Statoil og Esso får jeg ikke dette med samme mappet. Derimot har jeg under en helgetur lengre nord en plass fylt på Shell (var jo ingen andre stasjoner) og da opplevde jeg at jeg kunne kjøre langt høyere trykk (0.2) uten detonasjoner på den. Nå skal det nevnes at jeg har fått veldig dårlig bensin på andre stasjoner også, så jeg tror ikke det egentlig finnes grunnlag for å si at bensinen til Shell er noe mye dårligere enn annen bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hatt dårlig erfaring med 98 oktan fra Shell. Fyllte full tank med 98 på en Shellstasjon rett utenfor Kongsberg (Skollenborg?), og fikk tenningsbank. Tenningen var da nøyaktig justert for 98 oktan.

Kan lure på om de jukset med innholdet på tankene, slik at man får 95 oktan når man fyller 98 oktan?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her jeg bor, har vi bare statoil og esso. men har hendt når jeg er på tur at jeg har fylt på shell. Jeg kjører diesel da, men har merka at bilen går markant dårligere med dieselen til shell...

Burde vel egentlig vært det samme hvor du fyller, men det er vel ikke det da : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komer ikke all bensin fra samme tankene da. Jeg sto å fylte på en statoilstasjon en dag da det kom en tankbil fra esso og fylte tankene på stasjonen. Spurte om dette og fikkk til svar at alle tankbilene hentet fra samme sted !!!????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, statoil har sine egne tankanlegg, at det kommer en esso tankbil er sikkert fordi statoil har kjøpt en bil men ikke fått på dekor enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komer ikke all bensin fra samme tankene da. Jeg sto å fylte på en statoilstasjon en dag da det kom en tankbil fra esso og fylte tankene på stasjonen. Spurte om dette og fikkk til svar at alle tankbilene hentet fra samme sted !!!????

 

En del bensin blir hentet fra sammen tank for forskjeligge selskaper uten om når det spesielle typer som v-power ol. (vet dette stemmer i haugesund vet ikke hvordan det er resten av landet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En del bensin blir hentet fra sammen tank for forskjeligge selskaper uten om når det spesielle typer som v-power ol. (vet dette stemmer i haugesund vet ikke hvordan det er resten av landet)

 

Vet ikke hvordan det er nå, men en onkel av meg drev bensinstasjon tidligere og da ble all bensin tappet fra samme tankanlegg.

 

At det er forskjell på benins tror jeg er tilfeldig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer i fra samme tankene.. kjenner en som driver med tankbil kjøring.. og han sier at alle henter fra de samme tankene. kommer ann på hvor det er og hvem det er som har anlegg der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I midt og nord troms kommer vist all bensin fra samme tank anlegg i Tromsø...

Vil gjerne ha navnet på den "tuneren" som påstod dette...Kan jo evt. sende en mail til VG, Dagbladet og Shell Norge mens man er i gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I midt og nord troms kommer vist all bensin fra samme tank anlegg i Tromsø...

Vil gjerne ha navnet på den "tuneren" som påstod dette...Kan jo evt. sende en mail til VG, Dagbladet og Shell Norge mens man er i gang...

 

I hvert fall gjorde de det tidligere. Det står vel fortsatt en del store tanker nede på brygga ved Rich. Bjørn som forsyner hele nord-norge med drivstoff å vidt jeg vet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke merket noe på bensinen fra shell og har inntrykk av at en god del av "gutta" fyller shell her i området.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at Shell bensinen er noe dårligere enn de andres bensin..Blir som nevnt her henta opp fra samme "høl" mange steder i landet...

Forskjellene ligger nok heller lokalt..Dårlige tanker på bensinstasjonene,rusk,kondens etc... gammel bensin taper jo også oktan antallet etter ei tid...

Men V-power er bare oppskrytt skit! Shell er bare ekstremt gode til å markedsføre seg selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyllte for 300,- på shell igår (stokkebakken), bilen stoppa idag. (lager ny tråd om dette snart). Men jeg fyllte 95 oktan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Vestfold kommer all bensin til alle selskapene fra Esso Slagentangen. De forskjellige selskapene har ikke hvert sitt raffineri, det ville blitt uforholdsmessig dyrt vil jeg tro.

 

Men, når bilen fyller opp, og skal til Shell, heller de på noe Shell-additiver før den går i tankene til Shell, Statoil sine additiver til Statoil osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare tull at shell har dårligere bensin enn andre,.har selv vært på lab og testa det i forb med rallycrossmotorer.og den bensinen som kjøla best og var mest explosiv var 98 blyfri shell.!!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare tull at shell har dårligere bensin enn andre,.har selv vært på lab og testa det i forb med rallycrossmotorer.og den bensinen som kjøla best og var mest explosiv var 98 blyfri shell.!!!!!!

 

 

Selv om dem er vår største konkurent må jeg si meg enig!

Det er lite/ingen forskjeller på bensinen generelt..eneste er at bensinen kan bli dårlig på bensinstasjonen pga elendige lagringstanker..møkk,kondens etc..

Og da spiller det jo ingen rolle om det er statoil,shell,hytex eller esso

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om dem er vår største konkurent må jeg si meg enig!

Det er lite/ingen forskjeller på bensinen generelt..eneste er at bensinen kan bli dårlig på bensinstasjonen pga elendige lagringstanker..møkk,kondens etc..

Og da spiller det jo ingen rolle om det er statoil,shell,hytex eller esso

det er der problemet ligger som regel. det ser man jo på filter osv,sikkert bra med graut i endel tanker rundt omkring!og vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.