FORSKJELLIG DELENUMMER PÅ BÆREARM

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som vet hva forskjellen på disse to er.

 

893407148D og 893407158H Begge er Høyre side

 

Grunnen er at jeg har 893407158H på Rs2èn , men i etka så står det at jeg skal ha 893407148D

 

893407158H finner jeg ikke i ETKA engang.

 

 

Tom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å vite om det har sammenheng med delenr så vet jeg at RS2 har en forsterket utgave sammenlignet med andre Audi 80. Usikker på om RS2 kun ble levert med denne utgaven eller begge to.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å vite om det har sammenheng med delenr så vet jeg at RS2 har en forsterket utgave sammenlignet med andre Audi 80. Usikker på om RS2 kun ble levert med denne utgaven eller begge to.

 

Er veldig merkelig. For i følge etka så går 893407148D som skal gå til rs2 ,på en rekke andre biler også.

Vanlig audi 80, cab , coupe, osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig merkelig. For i følge etka så går 893407148D som skal gå til rs2 ,på en rekke andre biler også.

Vanlig audi 80, cab , coupe, osv.

Når jeg tenker meg om så mener jeg den forsterkede utgaven også var å finne på V6 modellene, noe som kan forklare at de dukker opp på flere modeller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du forskjellen, RS2 og 2.8 V6 øverst, den andre typen nederst.

 

2e1f81c008b2bff588a535a8a24cb2f3.jpgea9cb17f0ad0dc3aa331140159070c66.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du forskjellen, RS2 og 2.8 V6 øverst, den andre typen nederst.

 

2e1f81c008b2bff588a535a8a24cb2f3.jpgea9cb17f0ad0dc3aa331140159070c66.jpg

 

Mener selv at den blikkstålgreia kom på 1995 rs2 modellen. Og at de sluttet og lage den i støpt jern.

Kanskje den var for dyr å lage , eller har ett svakt pungt. Støpejern er jo ikke akurat til å stole på.

Hvis du går inn på ekta online, så ser du at det er 2 forskjellige delenummer der . Før ett antall biler til nyere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er ikke støpejern til å stole på?

 

Jeg bytter til nettopp støpejern fra blikkstål fordi det er en rekke eksempler at rusta tar disse og plutselig knekker dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er ikke støpejern til å stole på?

 

Jeg bytter til nettopp støpejern fra blikkstål fordi det er en rekke eksempler at rusta tar disse og plutselig knekker dem.

 

Hadde en Audi 80 før. Den var det disse blikkstål bærearmene på. Hadde aldri noen problemer med rust jeg . utenom litt overflatisk.

Problemet med støpejern er at det er større porer i støpen enn stål. Får du en sprekk, vil den knekke rett av.

Det er en grunn til de begynte å lage en annen type kun etter noen år på B4

Går du til møller , så kommer de med den nye typen til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blekk på vår '96 Audi Cabrio med ABK firer, og her er to versjoner til 4'er og 6'er:

https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+cabriolet/aca/1996-40/4/407-407010/#1

Regner med at den til V6'ern er den samme du 'skal' ha, men dette ser også ut til å være chassissnummerstyrt.

 

Det er det samme på RS2 . Begge typer passer. Eneste forskjellen er 2 forskjellige opphengskuler. På den Blekkarmen som er den nye typen, så er opphengskulene lengre , siden armen er korter.

Dette finner du også på etka. Grunnen til jeg vet dette , er at jeg skiftet fra gammel type (støpejen) til Ny type (blikk) på en av bilene mine.

 

Det eneste jeg ikke forstår, er at jeg har delenummer 893407158H på Rs2`n når det er 893407148D jeg skal ha.

 

893407158H kommer ikke opp på noen biler i ekta engang. eksisterer ikke.

Men kan google dem: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok fikk opp dette på en side jeg søkte på.

 

VAG Reference Part Number:893407147D & 893407148D

Read VAG part number:893407157H & 893407158H

 

Hvorfor er det 2 delenummer på samme del. Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en Audi 80 før. Den var det disse blikkstål bærearmene på. Hadde aldri noen problemer med rust jeg . utenom litt overflatisk.

Problemet med støpejern er at det er større porer i støpen enn stål. Får du en sprekk, vil den knekke rett av.

Det er en grunn til de begynte å lage en annen type kun etter noen år på B4

Går du til møller , så kommer de med den nye typen til deg.

 

Det forstår jeg ikke helt?

 

619B1DF5-E3C1-4821-9A86-F050990F91F9.jpg

 

52088388-35F6-4EC5-B824-EE03934697B2.jpeg

 

E0EFA379-3A93-429D-A79A-02C513FF1943.jpg

 

401B06FF-B9DC-4615-8C78-D31C00EEB88D.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som lager disse som kopi til originaldel, kan se ut som det er montert en billig sånn en. De ruster fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er såvidt jeg vet originalarmer; flere av dem sågar nettopp EU godkjent.

 

Edit; alle nyere biler har vel støpejern?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det forstår jeg ikke helt?

 

[ATTACH=CONFIG]261274[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]261275[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]261276[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]261277[/ATTACH]

 

Hva er det du ikke forstår? Slik ser støpejernet også ut hvis du ikke holder bilen ved like:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan pressa stålplater med hulrom som samler salt og dritt med resultat som over er bedre, kontra cm tjukt støpejern uten hulrom. Ingen nyere VAG biler bruker vel pressa stålplater lengre?

 

Vedlikehold av slike hulrom er jo nærmest umulig. Således lettere å pulverlakkere/tectylbehandle støpejern i vedlikeholdsøyemed.

 

Jeg ser støpejern har et minus med at bærekula kan være fast, men det er vel den eneste.

 

Men beklager avsporingen; var bare nysgjerrig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støpte armer ble levert på de motorsterke bilene fra 90 20v, s2 og rs2. Er større foringer i disse også.

 

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støpte armer ble levert på de motorsterke bilene fra 90 20v, s2 og rs2. Er større foringer i disse også.

 

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

 

Har også disse på min Audi cab 1991 2.3E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.