#1 Skrevet Juni 30, 2018 Sliter med å få av det som er igjen av hjulageret foran. Vet ikke om det er fastbrent eller fastrustet men det sitter noe jævli. Slo av "koppen" til hjullageret når jeg prøvde å slå av huset. Noen som har noen tips til å få det av? (Har ikke sveis eller varmegreier.) Går det ann å gå inn baksiden med noe verktøy?? en del av hjulagere øverst til høyre i bildet baksiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2018 Ser du har røket og boret hull i en holt, denne må ut eller du må kappe av øret til denne, uten å få den løs har du ikke sjangs til å få ut lageret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2018 Som Jesper skriver, du må få av den siste skruen du har prøvd å borre ut der, ellers vil du aldri få det til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2018 Hadde ikke tatt bilde etter kutt. Jeg har hamret på restene av øret som jeg har kuttet av for å se hvor godt det sitter - og det sitter like godt som resten.. (bildene er opp ned av en eller annen grunn..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2018 Det er vel varme som er tingen, men det hadde du jo ikke. Kanskje vurdere å kjøpe alt nytt...? [emoji848] Kan nok være lettere. Men det kan jo hjelpe å få hele hubben av bilen, lettere å få slagkraft da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2018 Lageret sitter alltid litt godt, det er rustet fast i spindel. Jeg bruker alltid slugger (med adapter som skrus fast i 2 av festehullene) når jeg skifter disse. Ofte må jeg bruke trykkluftmeisel for å gå «sjokket» det løst, men det er oftest på de bilene med alu spindel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2018 Jeg har en varmepistol (et sted inni boden) vet ikke om den er bra nok? Isåfall skal man varme hjullageret og prøve å slå av når det er varmt nok? Eller er det kanskje best å ta av "hele greia" ved å ta av dempere/fjærer, og da henger huset fast i demperne? jeg så på denne metoden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2018 Jeg ville tatt av "hele greia", mase rustløser , og varmepistol kam være nok... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 30, 2018 Skal du ha ut spindel, så ikke ta ut fjærbenet, del disse så du kun får ut spindel. Da får du ihvertfall muligheter til å slå på baksiden av lageret. Varmepistol hjelper nok bittelitt, men ha goood tålmodighet. Sprut inn WD-40/5-56 på strategiske plasser, flere ganger. Pass på så du ikke knekker ABS sensor når du skal banke. Regnfylt anleggsflaten til lageret før du setter det nye inn igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 30, 2018 Da gikk det endelig av! Slo med hammer ovenifra på framside og til slutt kom det en glippe. Hadde på forhånd stålbørstet rundt feste for at motip rustløser skulle penetrere mest mulig, så mulig det hjalp litt. Pusser litt på "huset" der var det en del rust.. Skal legge ut et bilde av hvor mye rust det var innvendig. Men slag gjorde hvertfall susen. Jeg slo egentlig mest av sinne: bh : så det var jo godt jeg ble sint ellers vet jeg ikke når jeg hadde fått det av: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 30, 2018 Hahaha... Er rart hvordan det faktisk hjelper å bli forbanna innimellom [emoji23][emoji23][emoji23] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 1, 2018 Personlig synes jeg trykkluftmeisel fungerer utmerket til dette. Løsne boltene en halv cm og gå på de med meisel fra baksiden. Trangt om plassen, men det bør gå, og er veldig effektivt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 1, 2018 Hvor mye tåler en spindel egentlig; noen som har klart å knekke en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...