#1 Skrevet Juli 2, 2018 Noen som har kjennskap til hvordan disse skal fungere? Selve "E-tron"-lysene er aktive men det er jo DRL i hovedlyktene også. Disse har jeg aldri fått liv i. For syns skyld så kunne jeg tenkt meg lys i begge de DRL'ene. Noen med tilgang til informasjon via Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2018 Funker denne? DRL (Daytime Running Lights) On/Off Option in MMI Description: For Q7 (4M) cars you are unable to turn the DRLs on or off in the MMI. This coding enables this option in the MMI. Notes: Tested with Matrix headlights but same coding applies to non-Matrix headlights. Usage: Once configured, go into MMI and go to Car / Vehicle Settings / Exterior Lighting. A new option will appear to turn the DRL's on or off. Risk: Low Coding: Module 09 - Central Electics Coding Long coding Long coding helper (VCDS) Byte 2 Select/Tick "Bit 1" Exit Do It 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2018 Takker for info. Må se om dette kan være løsningen. Men DRL lysene på fanger er aktive. Skulle tro at dette kun gir meg muligheten til å slru de av. Rapporterer tilbake Sent from my iPhone using Tapatalk Pro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 10, 2018 Det fungerte ikke. Fikk opp opsjonen i menyen, men ikke noe mer dessverre. Sent from my iPhone using Tapatalk Pro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 10, 2018 Prøv å fabrikkinstill MMIen, evt en hard reset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 10, 2018 Altså, jeg har fått opp DRL (kjørelys) i MMI. Den står som aktivert. Likevel ingen lys i DRL i hovedlyktene. Sent from my iPhone using Tapatalk Pro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2018 Av erfaring når jeg har kodet tidligere så har jeg måtte resette MMI (og andre enheter som MIB2 osv) for at ting skal fungere. Har du et valg som «tilbakestille til fabrikkinnstillinger» eller lignende på lys eller MMI? "You can reboot the MMI by holding NAV/MAP and RADIO together and then pressing the MMI knob" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 10, 2018 Mener den funskjonen er til for å "slå av" drl, vist du deaktiverer, så har du ingen lys når bryter er i 0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2018 Den skrur kun av «E-tron-lyset» dersom kjørelys hukes av i MMI. Så her må det nok forskes videre. Sent from my iPhone using Tapatalk Pro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...