#1 Skrevet Juli 2, 2018 (endret) Passat 2l tdi 2007 Er på ferie tur. Har byttet glødeplugger og det funket fint i ca 15 mil. Nå kutter det å slår inn glødelampe..circut fault nr4 elektrikal noe i den duren. Har skjedd før også på dem gamle pluggene da jeg dro henger og bil men ble borte igjen etter noe gassing og restart. Var nr4 det å.. Nå kom det igjen men nå drar jeg vogn. Plugger ny for 1 uke siden. Prøver å kjøre lengst mulig nå på 3-3.5 i turtall. Heldigvis har jeg med meg pc å kabel så e får slettet. Etter sletting går den bra igjen ei stundmen kan dra dårlig fra 4gir. og oppover Fikk opp boost kontroller på feil også ilag med plugg nr4. Alt funker bra igjen etter slett som regel men har slått inn igjen av å til. Lednings feil? Noen som vet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2018 Glødelampe indikerer motorfeil. Glødepluggene brukes kun når bilen startes, så den andre feilkoden er nok relevant til problemene dine. Legg ut koden og du får kanskje svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 3, 2018 Skal legge ut om den dukker opp igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 3, 2018 Kom opp igjen ved start i dag. Men boost kontroller er ikke der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 3, 2018 Den feilen bør være ufarlig; du får ikke opp glødelampa i dash’en med bare den feilen sant? Når glødelampe kommer opp, er det som nevnt motorfeil; dyser, turbo, EGR, DPF osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 3, 2018 Den feilen bør være ufarlig; du får ikke opp glødelampa i dash’en med bare den feilen sant? Når glødelampe kommer opp, er det som nevnt motorfeil; dyser, turbo, EGR, DPF osv Usikker. Men er iallefall kun boost controller som kommer opp nå gang på gang. Når jeg slettet hår den igjen. Noe ganger ganske langt og noen ganger ikke. Er på høyere gir feilen ofte kommer. Har kjlrt endel å blåst ut mye på lave gir. Er også bra trykk bak så virker ikke som det er tett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2018 Mister også endel kraft ofte en stund før evt glødelampe kommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 3, 2018 Her er hva Ross Tech sier om saken. Alt fra trykklekkasje til turbo, så må bare gå over sjekklisten og se om du blir noe klokere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2018 Feilkoden trigges pga. aktuelt turbotrykk (det du faktisk har) ikke kommer opp til spesifisert turbotrykk (det du ber om). Det kan være vakuumlekkasje ned til VTG klokke, defekt magnetventil, VTG som sitter fast, defekt vakuumklokke, trykklekkasje, defekt MAP sensor etc. Start med å sjekk måleblokk 10 (med motor av) atmosfærisk og ladetrykk skal vise det samme. Sjekk så om staget til VTG faktisk beveger på seg når motor startes. Er dette iorden, sjekk etter trykklekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2018 Her er hva Ross Tech sier om saken. Alt fra trykklekkasje til turbo, så må bare gå over sjekklisten og se om du blir noe klokere. Feilkoden trigges pga. aktuelt turbotrykk (det du faktisk har) ikke kommer opp til spesifisert turbotrykk (det du ber om). Det kan være vakuumlekkasje ned til VTG klokke, defekt magnetventil, VTG som sitter fast, defekt vakuumklokke, trykklekkasje, defekt MAP sensor etc. Start med å sjekk måleblokk 10 (med motor av) atmosfærisk og ladetrykk skal vise det samme. Sjekk så om staget til VTG faktisk beveger på seg når motor startes. Er dette iorden, sjekk etter trykklekkasjer. Takk for svar:) gode tips! Er faktisk en rar suselyd av å til. Piping av og til i starten når e gir på. Prøvde en tur i dag uten vogn å da var det ingen feilkode eller tull. Mulig det kan være noe trykklekkasje. Skal sjekkes ut i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2018 Susing/piping og nødmodus ved tung last/lavt turtall og full gass på høyt gir er typisk trykklekkasje. Du kan jo se om den soter noe mer enn normalt - det er også en grei indikasjon på det samme:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 4, 2018 Susing/piping og nødmodus ved tung last/lavt turtall og full gass på høyt gir er typisk trykklekkasje. Du kan jo se om den soter noe mer enn normalt - det er også en grei indikasjon på det samme:) ja, for når jeg testet i går uten vogn gikk det greit uten feilkoder og susing/piping av betydning.har sjekket endel vedr soting men ser ikke veldig my bak bil når jeg har prøvd å fremprovosere. heller ikke noe på vognen. men selve stussene er bra med sot rundt. skal få sjekket for lekkasje der jeg kommer til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 4, 2018 Tenning Motor i gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 4, 2018 større flexibel slange fra filterboks og ned bak motor var av filterboksen,men skal vel ikke ha betydning for dette. festet på igjenn nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...