2007 mod Passat 2.OTDI DSG bruker mer diesel enn før

Anbefalte innlegg

Har en 07 mod 2.0Tdi som er bynt å bruker mer diesel enn før. Kjørte 16 mil langkjøring i går uten stopp og den brukte 0,63 på mila på denne turen. Motoren har kode BMP.

Har ingen idikasjoner på noe feil, verken visuelt eller ved sjekk med VCDS.

 

Noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når fikk den service sist? Har den fått dieselgate oppdateringen? Tett luftfilter? Har du på andre dekk enn før? Feil lufttrykk? På tide med oljeskift på kassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15000km soden siste service! Denne er ikke omfattet av dieselgate.

Luftfilter er 7 mnd gammelt og ser bra ut.

Dekk er de samme.

Kassen har fått den servicen den skal ha og girer like perfekt som tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vet jeg ikke. Kanskje prøve en motorens fra Omega, rensa opp litt i dyser og sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan det vell muligens være men ikke noe som gir feilkode i allefall...

Har kun en gang vært plaget med motoren og da var det tett egr, demonterte den å gjorde den ren. Var blokkert av dritt...!

Ellers har bilen gått som ei kule...!

Klarte å tyne den den i 0,59 på mila på langkjøring ved å kjøre helt ekstremt økonomisk. Er klin umulig å kjøre den noe lavere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis 0.59 er når du tyner den maks ved økonomisk kjøring, så vil jeg ikke påstå at 0.63 er et ekstremt høyt forbruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,63 var ved normalt kjøring uten å se på kjørecomputeren under kjøring og ikke over 90km/t.

0,59 var ved normal kjøring ved hele tiden å se på kjørecoputeren, tenke økonomi hele tiden å gire noe manuelt.

Vet tidligere at ekstremt påpasselig økonomisk kjøring så klarte jeg å presse den til 0,49.

Ved blandet kjøring så ligger den på mellom 0,75 og 0,8..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 2008 A6 2.0Tdi stronic brukte 0.49 på langkjøring og 0.62 i snitt på langtidsmåling i de fire årene jeg eide den.

 

Jeg kjørte den ganske hardt med mye tomgangskjøring og mye kjøring i kø inn og ut av oslo.

 

Burde være sammenlignbart.

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja burde være sammenlignbart ja.

Om noen har en lik bil så kunne det vært interessant å sammenligne div verdier fra vcds som feks, injectorer etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.