Problemer med ulyd under oppstart av A6 2013 mod. 3,0 TDI Quattro CLAA

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skulle gjerne hatt hjelp med ulyd jeg har hver gang bilen har stått litt (30 min eller mer). Når bilen startes, så kommer det en ulyd som varer i 2-4 sekunder. Noen ganger lavere lyd - noen ganger høyere lyd...

 

Bilen var inne å byttet registerkjedestrammer ifjor (Sept. 2017), så de sier fra seg alt ansvar og at dette ikke er samme lyden som den gang..

 

Vært innom Møller Hamar der en mekanikker hørte lyden og aldri hadde hørt den før ettersom den ble borte etter kort tid. Verksted som fikset strammer i fjor vet ikke hva det kan være, så de vil ikke starte noen jobb med den...

 

Lagt ved 2 filmer med lyden:

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har NØYAKTIG samme lyd i min. Men den varer litt kortere.

Jeg hadde min inne for en sjekk nå rett før sommerferien, og møller Hamar sa det ikke var noe galt.

 

Høres rart ut at denne lyden skal være der syns nå jeg men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N428 oljetrykksventil.... sitter det på disse som på di nyere 3.0tdi v6? isåfall... prøv å start motor uten stikker påkoblet. Om lyden da blir borte skal strammer byttes...

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.