Bytte av gasspjeld - Audi b5 1.8tsq

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Bilen ville ikke starte for meg igårkveld, så jeg begynte å feilsøke litt idag. Bilen starter så fort jeg tar ut den ene kontakten fra gasspjeldet. Jeg regner da med at gasspjeldet må byttes. Hva er fremgangsmåten på det? Er det noe jeg må passe meg for eller er det bare å få det av og sette på ett nytt? Er det noe jeg kan oppgradere til som vil lønne seg? Må den nye delen kodes til bilen?

 

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har elektronisk gassspjeld så skal det være ganske plug and play.

 

4 bolter, og ut med kontakten så er den av. Husk å skaff ny pakning, koster ikke mye, jeg kjøpte opp noen ekstra når jeg hadde 1.8T siden oljedamp samler seg fint opp der og kan være greit å rengjøre en gang i blant.

 

Kan være lurt å kalibrere gassspjeldet med vcds, det gjøres ved å gå på block 060 på engine og så gå på basic settings og start mener jeg. Dette gjøres med tenningen av, og la den stå i ca 1 minutt uten å røre gassen.

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke om det er elektronisk jeg? Tror ikke det for det sitter en vaier der! Kan gasspjeldet være grunnen for at bilen har gått så dårlig innimellom? Virker som at den ikke får bensin men for mye luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok ikke det nei. Har ikke prøvd å demontere en med vaier før så får håpe noen andre her har erfaring :) Vanskelig å si om det er årsaken, kan være mye rart. Luft masse måler f. Eks. Ville fått tatt et scan av bilen og evt en trykk test :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tatt den av x) men er det noe oppgradering til dette som en ifra s4 eller noe lignende?

 

DC2742BD-C082-4635-9B00-FED44039C93A.jpg

 

Her er ihvertfall nr på den..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit hva denne er til?

 

84B69C26-BCC7-4C5A-961B-2722A68E8CAA.jpg

 

Jeg ser stagget gå ned ifra gasspjeldet men jeg aner ikke hva den saken der er til?

C7360E13-C7F8-43F9-BEEB-70B013C3AA5B.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sier feilkoder?

Ene pluggen sjekker posisjonen til spjeldet, så kan jo være den som er på tur.

Hvorfor vil du oppgradere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At bilen starter uten kontakta kan være at den går i nødmodus. Få sjekka feilkoder.

Kan jo sjekke tps med vagcom.

Ikke unormalt at disse spjelda ryker, men da tror jeg en som oftest får feilkode.

Det staget er til cruisecontrol.

Ikke noe poeng i å oppgradere spjeldet med mindre du skal ha på STOR turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god! Var ingen spesiell grunn for oppgradering, kun nysgjerrig. Skal se om jeg får lest av koder. Kjenner ikke så mange som har slikt dessverre!

Hva er TPS? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange medlemmer i området ditt med vagcom. Spør om hjelp til å lese ut feilkoder på lokallagsdelen, så er det sikkert noen som svarer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.