AC sluttet å fungere plutselig

Anbefalte innlegg

Har en A6 C7 der AC plutselig ikke fungerte ved oppstart av bil. Var iskaldt sist jeg kjørte. Kan det være sikring eller trykkbryter? Hvor sitter evt. trykkbryter?

 

- - - Updated - - -

 

Det er en 2013mod 3,0 TDI Quattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite gass...?

 

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tilgang på VCDS så sjekk ut hvilket trykk trykksensor gir, bør ligge på 5-6,5bar (tenning på, motor av).

Sjekk feilkoder under 01 og 08.

Du kan også gå inn å sjekke adv. measuring values under 08, for å se om ECU forsøker å starte kompressor. Hvis du har feil på trykkbryter, eller for lite gass vil du selvfølgelig ikke få utslag her, men hvis trykket ligger innenfor 5-6,5bar skal du ha utslag her, hvis alt annet er iorden.

Får du utslag her, men ingen kjøling er det nærliggende å tro at solenoid på kompressor har tatt kvelden eller at senterskrue har løsnet grunnet for høy intern motstand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylte opp med AC gass igår, men det gjorde ingen forskjell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylte opp med AC gass igår, men det gjorde ingen forskjell..

 

Det jeg skrev i innlegg #3 gjelder fortsatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte nettop bytte en sensor ved siden av pollenfilter som viste -2 grader mens det var 20 ute. Hadde ikke feilkode. Men i VCDS hadde kompressor status en kode som tilsa low ambient temperature. Så den trodde det var så kaldt ute at AC ikke kunne starte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var trykkgiver :) Takk for all respons!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.