Tilstandskontroll registerreim 1.4i AUA?

Anbefalte innlegg

Skurrer ikke når man har sett x antall reimer ryke etter 5-7 år uavhengig av kilometerstand.

En annen faktor som spiller inn på dette med tid og grunnen til at det skal inspiseres.

Klima. Meg bekjent vil en reim som opplever typisk vestlandsvær eldes annerledes enn en reim på østlandet, enn en reim nede ved middelhavet, enn en reim som aldri ser under 30 grader og stadig over 40/50 grader lufttemp i australia.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likefullt utgir ikke Audi eller Møller et offisielt skriv på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På hva da?

"regreim kan ha ulikt årsintervall basert på klima?"

Er du amerikaner eller? Trenger merkelapp om at det ikke er lurt å gå fra rattet for å lage kaffe i bobilen når den har cruisecontrol?

Sorry, men virker som det er litt det nivået du kverulerer på nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg spør forhandler, så svarer de ikke. Purrer og får omsider svar at de ikke har noe dokumentasjon på reima. Men de antyder 5 år basert på andre modeller.

I brukerboka står det ingenting såvidt jeg kan se. Contitech sier ikke noe alder eller klima.

En annen her sier at inspeksjon av reim er vanskelig. Kan du beskrive hvordan inspeksjonen foretas og gi din vurdering av bildene i første post?

Hvis reima ryker, hvilket servicepunkt i brukerboka har jeg brutt?

Dette handler ikke om å være kverulant, men å gjøre ting nettopp etter boka. Alle her forstår at 18 år er lenge, men som sagt er det ikke det det handler om. Handler heller ikke om USA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å inspinsere en reg reim er som å spå været, reima kan ryke når som helst og med mer eller mindre du får det skriftlig fra en forhandler at reima er inspirert og godkjent til å holde lenger.

Tror ikke du finner noen verksted som mener at de kan garantere at reima holder mye lenger.

Tror du ikke kommer noe vei med dette. Kommer bare til å gå utover deg til slutt, reima de går på siste verset.

Jeg hadde ikke turt å kjøre den bilen i det hele tatt hvis det var min bil, den hadde vært frakta til nærmeste sted jeg kunne bytta den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig; tror konklusjonen blir at jeg ikke kommer noen vei her. Så altså etter harde skriftlige fakta på dette.

Jeg kjørte nettopp bilen 50 mil over Hardangerfjellet; null stress. Syns også reima ser fin ut; ingen ulyder.

Takk for diskusjonene hehe!

Kommer tilbake dersom noe mer skjer i saken; kanskje jeg trenger å låne biltralle eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår hva du skal fram til, og er helt enig med deg mtp at forhandler burde klare å stille med dokumentasjon på reima.

Dog som nevnt tidligere så har det mye å si på klima, og det å kunne gå god for noe sånt sett ser jeg kan være vanskelig.

Jeg ville tolket at det går under vanlig bilgaranti delen. Noe som ofte er 5år/100.000km. Ting som ikke spesifiseres med holdbarhet vil gå under den rollen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe

Lykke til videre, får håpe du ikke får motorhavari :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ser en 18 år gammel reim ut; veldig fin. Samme mente Audiforhandler når de inspiserte den ett par uker siden.

Ny reg- og multireim idag fra Contitech; SKF vannpumpe.

C3BA0307-F9D0-41D4-ABEA-1DAFFD945730.jpeg

A33DB6EB-8BE5-4184-8A5A-8182A6430C61.jpeg

A0726A28-E5B2-4EE8-B078-4F1186990982.jpeg

08C4748D-CA99-4DC0-8C77-62DF8BD4A924.jpeg

4C3B9B1C-A71F-49E0-BC7D-790D2CEFF452.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.