Anbefalte innlegg

Da jeg kjøte Golfen var det akkurat tatt NAF test på den. Det var litt mangler, men det "skulle" jeg jo fixe. Hovedfeilen var vel at motoren fusket p.g.a at manifoilinsugspakningen ikke var tett. Nå er denne skiftet og jeg trodde alt ville bli i skjønneste orden... Men nei bilen fusker kanskje ikke så mye mer men den stopper. Plutselig bare kutter den og blir helt død. Jeg får start igjen, men jeg vil jo ikke ha det slik. Tenninga er oppjustert og nytt lokk ledninger, plugger, rotor og stifter er montert. En kammerat målte COen i dag og han fant ut det er for mye HC (ubrent bensin eller no). Han mente på at det kunne skyldes at det var no fusk i forgasser eller no, men var ikke sikker.. Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre eller? ALLE forslag mottas med stor takk. Jeg er drittlei den fuskinga nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da du bytta stifter: Ble glippa på denne justert riktig?

Vi hadde lignende problemer med en Audi Type 82 i fjor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiften ble satt inn og justert av en som jobber som mekaniker så det skulle være i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan du fortsette med å gå over alle vakuumslangene inn/ut fra forgasseren og skjøtestykkene deres. Disse er laget av stoffomspunnet gummislange og de er rett som det er rimelig morkne inni, selv om stofftrekket utenpå ser helt ut. Selve vakuumslangene består av relativt hard plast, som opp gjennom årene kan ha blitt bøyd litt ugunstig, slik at du har fått brist i en/flere av dem.

 

Videre kan det være noe med gasseren din. Der kan jeg ikke hjelpe deg (bortsett fra å si at jeg ville prøvd en annen).

 

Ole Christian Wold hadde akkurat samme problemet på sin Golf C (1,5L). Der bytta vi hele gasseren og alle slangene med det som satt på den gamle motoren i Golf PL (bruksbilen min), men selv med dette ble det ikke helt 100%. Merkelig nok hadde jeg aldri slike problemer med den gamle motoren. Den gikk som ei klokke. Eneste minuset var at den gikk fryktelig dårlig.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg frykter at dett kan bli et vedvarende problem:( Bilen har jo bare gått 130 kanskje det er et minus? Kanskje stått mye osv. Den kan ikke ha tatt noen som hellst skade av at jeg kjørte noe med bilen når den sugde falskluft? Sånne ting er så irriterende altså... Kanskje det hadde hjulpet å åpnet gasseren å blåst den ren? Ikke vet jeg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare spørre.. Kan dette problemet oppstå hvis toppdekselpakiningen er defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste eldre VWer har mer eller mindre lekkasjer fra toppdekselpakningen, så jeg tror ikke den har noe med saken å gjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener at det ikke kan være det nei.. hmmmmm. Er så sinsykt irriterende nå spm bilen skulle få skilter og alt. JEg vet jammen ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Ingen fler forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.